نقد و بررسی عطر Amouage
سهیل صمدی

نقد و بررسی عطر Amouage

عالیجناب سید حامد ابن حمود آل بو سعید، رویایی در مورد باز گرداندن هنر بزرگ عطر سازی عربی به منطقه در سر داشت. آموآژ کمپانی لوکس عطر سازی در سال 1983 در عمان و توسط سلطان عمان تآسیس شد. آموآژ از ترکیبات سنتی عطر سازی خاور میانه مثل چوب آگرا ( عود )، کندر، مشک، گل سرخ و ادویه جات استفاده می کند.
 تمامی رایحه سازان این برند افرادی با ملیت انگلیسی یا فرانسوی هستند و همچنین شیشه های عطریات از با کیفیت ترین کریستال ایتالیایی ساخته شده است و همچنین در یک سری از عطریات این برند که با نام ارجینال کالکشن شناخته می شوند درب تمامی عطریات بهمراه نگین با تراش سواروسکی می باشد. اولین عطر این برند با نام آمواج گلد توسط عطر ساز فرانسوی گای روبرت در سال 1983 ساخته شد. گای روبرت همچنین شاهکارهایی برای هرمس و دیور خلق کرده است. تقریبآ تمام عطر ها در شیشه های سنتی آموآژ هستند. درب عطر های زنانه یاد آور گنبد مسجد سلطان قابوس در شهر مسقط عمان و درب عطرهای مردانه به شکل دسته دشنه سنتی عمان هستند.

کیفیت عطر Amouage

عطر آمواژ یا آمواج  کیفیت پخش بو و ماندگاری بالایی دارد زیرا که در بهترین شرکت فرانسوی عربی تولید شده است. آقای کریستوفر چانگ سازنده ترکیب عطر آمواژ بوده است. کیفیت عطرهای آمواج بر اساس راهنمائیهای الهام بخش کریستوفر چانگ ارتقاء یافته و مطابق ترکیبات فرموله شده توسط عطرسازان معتبر و معروف جهان در پاریس، گرس، ژنو و نیویورک ساخته می شوند. عطر سازانی را که چانگ برای کار انتخاب نموده دارای یک درک ذاتی از نحوه تفسیر راهنمائیهای الهام بخش او می باشند، کسانی که از برندی حمایت می کنند که مسیر خودش را طی می کند و نه برندی که گله وار از دیگران تبعیت می کند.

انواع عطر Amouage

فهرست رایحه های عطر Amouage شامل تنوع گسترده ای از عطریات است که در قالب چهار مجموعه محصول مین لاین، لایبرری، میدنایت فلاور، سکرت گاردن عرضه می شود. این چهار مجموعه گنجینه ای از خلاقیت را به نمایش می گذارند
آمواژ دارای مجموعه محصولات بهداشتی حمام و بدن شامل تعدادی از رایحه های طیف اصلی، به همراه صابون ها، کرمهای دست، ژلهای حمام، کرمها و لوسیونهای بدن می باشد. چند سال قبل، یک مجموعه خانگی از شمعها و عطرها ( که هر دو با رایحه ملایم و مطبوع و دیگر رایحه ها بطور مشخص و دقیق برای مجموعه خانگی طراحی شدند) نیز راهی بازار شد. یک مجموعه تجملاتی از محصولات چرمی منحصر بفرد که بصورت دست ساز در کشور ایتالیا ساخته شده با ویژگیهائی همچون مرغوبترین چرم درجه یک و پوستهای خارجی، بهمراه سری جدید شالهای ابریشمی تکمیل کننده مجموعه مذکور می باشد.

عطر Amouage مناسب چه افرادی است؟

مجموعه محصولات متنوع، جذاب و چشمگیر آمواج مترادف با یک سبک زندگی است که فقط مورد درخواست با درایت ترین حامیان بین المللی است. این برند مطلوب نظر مشتریانی خوش سفر، مطمئن و فرهیخته است که هیچ واهمه ای از انگشت نما شدن در ملا عام بخاطر پوشیدن لباسهای خاص، غیرمعمول و متفاوت ندارند، کسانی که برتری واقعی با کیفیت ترین عطرها را ارج می نهند. اینان جزو شمار روزافزون عاشقان آموآژ هستند.

تلفظ درست عطر Amouage

اگر شما هم جزء طرفداران این عطر محبوب هستید لازم است بدانید که تلفظ درست عطر Amouage به فارسی اَمواَژ می باشد زیرا که خاستگاه و ترکیب این عطر کشور زیبای فرانسه است( به سفارش عمان) و فرانسوی زبانها حرف ج در حروف خود نداشته و به جای آن ژیی دارند. پس برای احترام به این عطر گرانقدر و تولید کننده فرمول آن از اسم و تلفظ صحیح آن استفاده نمایید. ( ما در این مقاله از هر دو اسم آن استفاده نموده ایم)

 

 

 

مطلب قبلی عطر لیلا حاتمی
مطلب بعدی معرفی برند Frapin
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته