نحوه خرید و انتخاب عطر زنانه
سهیل صمدی

نحوه خرید و انتخاب عطر زنانه

 

نحوه خرید و انتخاب عطر زنانه

برای خانم ها و آقایان شیک، انتخاب و خرید عطر بسیار اهمیت دارد. می توان گفت که انتخاب رایحه عطر، امضای خانم ها و آقایانی خوشتیپ است که به خود و ظاهرشان اهمیت می دهند. خیلی خوب است که در نحوه خرید و انتخاب عطر زنانه به این مورد توجه نمایید که از یک رایحه و عطری ماندگار استفاده نمایید. بهتر است که به طور دائم عطرتان را تعویض ننمایید تا همیشه و در اکثر مواقع شما را با یک رایحه خاص بشناسند.

عطر و رایحه بر طبق سلیقه شخصی شما انتخاب می شود. در واقع انتخاب یک عطر می تواند معرف شخصیت شما هم باشد. پس سلیقه و روحیه شخصی در انتخاب عطر بسیار جلوه می نماید. با توجه به اعجاز و شگفتی زیادی که در رایحه عطرها ایجاد شده است، خوب است که شناخت صحیحی را از رایحه عطرها داشته باشید تا از بین تنوع زیادی که وجود دارد، عطر خودتان را انتخاب نمایید.

در مقاله عطر زنانه با پخش بوی عالی به عطر های زنانه با ماندگاری بالا و پخش بوی فوق العاده اشاره کرده ایم.

از راه های موجود در نحوه خرید و انتخاب عطر زنانه می توانیم به هماهنگ کردن رایحه عطر با طبیعت اشاره کنیم. پس با شناخت رایحه‌های مختلف نسبت به فصل‌های سال یک خرید ایده‌آل در زمینه عطر را تجربه نمایید.

رایحه های مختلف در عطر زنانه

از رایحه های گوناگونی که در عطرها و ادکلن های زنانه وجود دارد می توان به دسته بندی های زیر اشاره داشت:

رایحه گرم و شیرین

رایحه های گرم و شیرین در عطرها بیشتر شامل عطر گل‌های یاس، ترکیب گل و رایحه‌های شرقی، چوب صندل و میوه‌ها است. این رایحه ها بسیار پرطرفدار است و در چهار فصل سال هم مورد استفاده قرار می گیرد.

رایحه خنک و شیرین

رایحه خنک و شیرین در عطرهای زنانه شامل استفاده از گیاهانی چون بادیان رومی، گل سرخ، ترنج، هل، چوب سدار، اکالیپتوس، کندر، یاسمن، شمعدانی، زنبق، اسطوخودوس، لیمو، یاس بنفش، لی لی، ماگنولیا، خزه، بهار نارنج، پرتقال، زنبق زرد، نعنا، کاج، تمشک، رز، گل مریم و وانیل هستند که طرفداران بسیاری را دارد و بیشتر در فصول گرم سال از آن ها استفاده می شود.

رایحه گرم و تلخ

این رایحه در فصل های سرد مورد استفاده قرار می گیرد. دارای ماندگاری بیشتری هم نسبت به رایحه های خنک هستند. ترکیبات این عطرها اغلب از چوب، خاک، ادویه، گیاهان، مرکبات، چرم، میوه، گیاهان معطر، اسموک‌، ریشه درختان، ادویه های شرقی، دارچین، نعناع هندی، صمغ و قهوه می باشد.

نکات مهم در نحوه خرید و انتخاب عطر زنانه

  1. خوب است که برای خرید عطر زنانه یک زمان مشخصی را قرار دهید تا با عجله و شتاب زده این خرید را انجام ندهید. با این کار قادر خواهید بود تا از میان هزاران رایحه و عطرهای مختلف، رایحه مورد نظرتان را با آرامش و اطمینان انتخاب و خریداری نمایید.
  2. بعد از تست کردن هر عطری در فروشگاه  مقداری قهوه را بو کنید تا مشام شما از رایحه قبلی خالی شود و بتوانید عطر بعدی را بهتر بو کرده و تست نمایید.
  3. قدرت بینی در تشخیص بو در صبح ها بهتر است و می توان خرید عطر را در صبح انجام داد.
  4. بهتر است نوع رایحه مد نظرتان را در ذهن داشته باشید و در هنگام خرید، بیشتر از 10 عطر را تست ننمایید.
  5. بیشتر مواقع، فصل و ذائقه‌ی افراد تاثیر اساسی در انتخاب عطر برحسب سردی و گرمی آن دارد. عطرهای گرم در فصل زمستان و عطرهای خنک در تابستان ماندگاری بیشتری را دارند. اگر عطر و رایحه با توجه به فصول سال انتخاب شود، موارد دیگر را هم تحت تاثیر قرار می دهد.
  6. ماندگاری عطرها از فاکتورهای مهم در نحوه خرید و انتخاب عطر زنانه است. بهتر است برای امتحان کردن آن، عطر را روی بدن خود زده و چند دقیقه صبر کنید. مطمئن شوید تا عطر روی بدن شما تغییر بو نمی دهد.

روش تست کردن عطرها در خرید عطر زنانه

برای انتخاب عطر سه مرحله وجود دارد:

  1. نخستین مرحله در انتخاب عطر این است که عطر مورد نظرتان را انتخاب کرده و مقدار کمی از آن را روی کاغذ تستر بزنید و بو کنید. اینجا اولین احساس شما به عطر و رایحه انتخابی تان است.
  2. بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه کاغذ را دوباره بو نمایید. این دومین مرحله است. در این مرحله شما رایحه جدیدی را احساس می کنید.
  3. در مرحله بعدی که مرحله سوم است، 45 دقیقه تا یکساعت صبر کنید. دوباره کاغذ را بو کنید. این بویی که شما در این مرحله احساس می کنید، 3 تا 4 ساعت ماندگاری دارد. اگر بو و رایحه در هر سه مرحله مورد پسندتان است، عطر را انتخاب نمایید.

انتخاب عطر بر اساس نوع پوست

بر روی پوست های چرب و تیره ماندگاری عطرها بیشتر است. پس اگر پوست چربی دارید خوشحال باشید که دوام عطر برای شما زیاد است. در مقابل ماندگاری عطرها روی پوست هابی خشک و روشن بسیار کم است و گاهی حکم یک مرطوب کننده را دارد. استفاده از لوسیون های مرطوب کننده بدون بو برای پوست های خشک، به ماندگاری بیشتر عطرها در این افراد کمک می کند.

مقدار صرف هزینه برای خرید عطر

یک مورد بسیار مهم در نحوه خرید و انتخاب عطر زنانه این است که بدانید چه مقدار می خواهید برای خرید عطرتان صرف نمایید. خوب است که اگر بدجه بالایی هم برای خرید عطر زنانه یا مردانه کنار نگذاشته اید ولی همچنان از برندهای معتبر و اصلی ولی ارزان تر استفاده نمایید. عطرهای اقتصادی کدام عطر ها هستند؟ در مقاله مربوطه مطالعه بفرمایید.

سوالات متداول نحوه خرید و انتخاب عطر زنانه

  1. راه جلوگیری از خراب شدن عطرها چیست؟
    رای جلوگیری از خراب شدن عطر ها این است که آن ها را در معرض نور خورشید و یا گرما و سرمای شدید قرار ندهید. بهتر است همیشه در یک جا، ثابت قرار گیرد. مثلا در کیفتان قرار ندهید تا حرکات مکرر باعث آسیب به کیفیت عطر نشود.
  2. بهترین زمان برای استفاده از عطرها کدام است؟
    بهترن زمان برای استفاده از عطرها دقیقا بعد از خارج شدن از حمام می باشد. چون در این زمان منافذ پوست کاملا باز است و عطر شما، خیلی خوب می تواند روی پوست نفوذ کند.
  3. چرا در زمان خرید عطر و بو کردن عطرها از قهوه استفاده می شود؟
    اغلب در خرید عطر در فروشگاه ها بعد از تست کردن هر عطری مقداری قهوه را بو می کنید تا مشام شما از رایحه قبلی خالی شود و بتوانید عطر بعدی را بهتر بو کرده و تست نمایید.

 

 

 

مطلب قبلی انتخاب عطر مناسب برای مراسم عروسی
مطلب بعدی عطر مناسب استفاده روزانه
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
2.5
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته