عطرهای لوکس Chaugan
سهیل صمدی

عطرهای لوکس Chaugan

چوگان، ورزشی به یادگار مانده از روزهای درخشان تمدن پارس است. ورزشی که نام آن با هنر، صلابت، فرهنگ، ظرافت و اصالت پیوند خورده است. لاین عطرسازی چوگان با الهام از این عنوان و شکوه تمدن ایران، مخاطبان عطرسازی فاخر را به سفری بویایی به مهد هنر و تمدن، دعوت می نماید.

 

منبع الهام لاین چوگان

ورزش چوگان، میراث ارزشمند ایران باستان است. ورزشی که بیش از دو هزار سال قدمت داشته و نمادی است از پویایی، تکاپو و قدرتی که با ظرافت و نبوغ در هم آمیخته و رهایی و آزادی را به ارمغان می آورد. زیبایی فرح بخش این ورزش باستانی که یادآور دوران شکوه و کمال سرزمین پارس است؛ مردم بسیاری از دیگر سرزمین ها را تحت تأثیر قرار داده و در قرن نوزدهم، توسط مستشاران بریتانیایی به اروپا وارد شد. تأثیر پذیری از ظرافت، خلاقیت و غنای این ورزش و آداب باشکوه و زیبای برگزاری آن، الهام بخش خلق آثار هنری در دوره های مختلف بوده و جهان عطر نیز، از زیبایی این میراث گرانبها بی بهره نمانده و مجموعه ای از عطرهای فاخر و نفیس با الهام از این ورزش باستانی ایرانیان در سال 2013 معرفی شده است.

 

رویکرد و نگرش لاین

چوگان، لاین عطرسازی نیش و لوکس فرانسوی است که آثار آن با الهام از ورزش چوگان، شور و حال و فضای ویژه برگزاری این بازی و در مجموع، عظمت و کمال تمدن بزرگ ایران طراحی شده اند. معماری زیبای شهرهایی همچون اصفهان، ظرافت و شیفتگی بی انتهای جاری در بناها، فرش ها، پارچه ها و جواهرات خلق شده توسط هنرمندان ایرانی و فضای بکر جشن ها و مراسمات مردمان این سرزمین، تار و پود عطرهای این خانه را شکل می دهند.

این لاین عطرسازی از سال 2013 تا به امروز هفت عطر در قالب دو مجموعه طراحی و ارائه کرده است که در ادامه نگاهی کوتاه به این آثار خواهیم داشت.

 

مجموعه LA ROSEE DES JARDINS D`ISPAHAN

مجموعه ای از چهار رایحه مدرن و پالوده که با الهام از فضای اصفهان و معماری زیبای این شهر و بطور ویژه عالی قاپو طراحی شده اند

 

Rosee des Jardins d’Ispahan (2013)

روایح اصلی: گل رز، عسل، چوب ها و صمغ ها، چرم

 

Mysterieuse (2013)

روایح اصلی: گل یاس، یلانگ یلانگ، عسل، چوب های صمغ آگین

 

Delicate (2014)

روایح اصلی: گل مریم، آکورد شیر، ادویه ها و بخور

 

Sublime (2015)

روایح اصلی: چرم، چوب ها و بخور، روایح میوه ای

 

 

مجموعه TERRE DE PERSE

مجموعه ای از سه عطر با روایحی چندلایه و قدرتمند که جذابیت مقاومت ناپذیر آن ها ستودنی است.

 

Fleur de Pavot (2016)

روایح اصلی: چوب های دودی، رزین های گیاهی، مرکبات

 

Royal Cannabis (2017)

روایح اصلی: نعنای هندی(پچولی) و روایح چوبی، روایح گیاهی، ادویه ها و بخور

 

Terre de Perse (2017)

روایح اصلی: کهربا و صمغ، ادویه ها و بخور

 

 

 

 

 

مطلب قبلی عطرهای جدید نوید محمدزاده
مطلب بعدی بهترین عطرهای دنیا
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته