خرید سمپل عطر
سهیل صمدی

خرید سمپل عطر

شاید برایتان پیش اومده باشد که عطر یا ادکلنی را خریداری کرده باشید ولی بوی آن را دوست نداشته باشید و عطر مدنظر شما نباشد و مجبور شده باشید که همان عطر را برای چند سال استفاده کنید. برای رفع این مشکل ما به شما خرید سمپل عطر را پیشنهاد میدهیم، میتوانید عطری که می خواهید را در حجم کوچک تر خریداری کرده و عطرهای بزرگ تر را با هزینه کم تر تست و امتحان کنید.

سمپل عطر چیست؟

برای معرفی عطر اصلی، شرکت های سازنده عطر و ادکلن، نمونه کوچیکی از آن را تولید کرده و به بازار عرضه می کنند. سمپل عطر می تواند برای تست کردن عطر اصلی که سایز های بزرگ دارند، استفاده شود. بعضی اوقات شما قصد خرید عطرگران قیمتی را دارید، برای اطمینان می توانید ابتدا سمپل آن عطر را خریداری کرده و پس از اطمینان از که آن عطر همان عطر یا ادکلن دلخواهتان می باشد، عطر اصلی را خرید کنید.

معمولا عطر سمپل 1 تا 3  میل حجم دارد که روی عطر میزان موجود ذکر شده است.عطر سمپل از نظر کیفیت اگر در آن دستکاری نشود تفاوتی با عطر اصلی ندارد.

کاربرد سمپل عطر

یکی از کاربردهای سمپل عطر این است که شما پس از خرید سمپل عطر در حجم کوچک می توانید آن را تست کنید و سازگاری آن را با پوست خود بسنجید، نسبت به  تغییر نت های آن آگاهی پیدا کنید و در صورت رضایت عطر یا ادکلن مورد نظر خود را خریداری کنید.

یکی دیگر از کاربرد های سمپل عطر این است که برای این که میزان ماندگاری عطر را تشخیص دهید یا تغیر نت های آن از نت ابتدایی تا پایانی را احساس کنید و این که متوجه شوید رایحه عطر یا سلیقه شما مطابقت دارد یا نه نیاز به زمان دارید تا همه این موارد را به درستی درک کنید، بنابراین بهتر است که قبل از خرید عطر برای اطمینان بیشتر سمپل عطر آن را تهیه کنید.

یکی از ویژگی های سمپل عطر این است که از نظر ماندگاری، پخش بو و کیفیت باید دقیقا مانند نمونه اصل آن باشد. مانند آن که مقداری از عطر اصلی درون شیشه کوچک قرار دارد.

سئوالات متداول خرید سمپل عطر

  • چرا برای انتخاب عطر مورد نظر بهتر است که ابتدا سمپل آن را استفاده کنیم؟

به این دلیل که سازگاری عطر را با پوست خود بسنجیم و نسبت به تغییر نت های آن آگاهی پیدا کنیم.

  • آیا همه سمپل های عطر موجود در بازار اورجینال می باشند؟

برای اطمینان از اورجینال بودن سمپل بهتر است که آن ها را فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

  • آیا برای همه عطرها و ادکلن ها سمپل عطر وجود دارد؟

برخی کمپانی ها ترجیحشان این است که شیشه عطر و ادکلنشان  به فروش رسد، بنابراین بدیهی است که اسانس و سمپل عطرشان را در اختیار عموم قرار دهند.

خرید سمپل عطر

برای خرید سمپل عطر قیمت آن نسبت به ارزش عطر، حجم و قیمت عطر بزرگ آن تعیین می شود. ممکن است سمپل عطر ادکلن های گران قیمت حتی به چند میلیون هم برسد. به هرحال قیمت سمپل از قیمت عطر آن به صرفه تر می باشد.

برای خرید مطمئن، آشنایی با برندهای متفاوت و قیمت های آن ها می توانید به عطر شقایق که یکی از معتبرترین مراجع عطر می باشد مراجعه کنید.

در ادامه چند نمونه از سمپل های معروف را برایتان معرفی می کنیم:

انواع سمپل عطر

  • سمپل عطر ورساچه

این عطر به دلیل داشتن رایحه شرین و طبع خنک برای استفاده در فصول گرم مناسب است و در حجم 1 میلی لیتر تهیه شده است.

در هنگام استفاده از سمپل عطر ورساچه نت آغازین آن نارنج، لیمو و انار می باشد، سپس در نت میانی عطر یاسمین، شکوفه ی لیمو و گل صد تومانی را احساس خواهید کرد و در نت پایانی به عطر مشک و چوب صندل می رسید.

سمپل عطر بولگاری

این عطر رایحه شیرین و طبع گرم دارد حجم این عطر 5/1میلی لیتر می باشد. رایحه ای بسیار دلپذیر وخوشبو دارد که در نت آغازین آن توت فرنگی وحشی و ترنج را احساس میکنید، در نت میانی عطر گل بامیه، نیلوفر آبی و انار سپس در نت پایانی به عطر سدر و مشک می رسید.

سمپل عطر آزارو

عطر مردانه است که در حجم 2/1 میلی لیتر تولید می شود و رایحه فوق العاده ای دارد. در هنگام استفاده در نوت آغازین عطر زنجبیل و لیمو ترش را احساس می کنید سپس در نت میانی به عطر دانه سرو کوهی و هل می رسید و بعد از آن در نت پایانی عطر دانه تونکا و خس خس را احساس می کنید.

سمپل عطر گرلن

عطر گرلن مدل  Santal Royalعطر مردانه ایست که در حجم 1میلی لیتری تهیه می شود. رایحه شیرین دارد که برای استفاده در فصل پاییز و زمستان مناسب می باشد.

در نت آغازین عطر بهارنارنج و یاس احساس می شود سپس در نت میانی به عطر دارچین، رز و هلو میرسید و در نت پایانی عطر عود، کهربا، چرم، مشک و چوب صندل سفید را احساس خواهید کرد.

عطر آمواج

عطر زنانه ایست که رایحه گل و گرم و تندی دارد، در حجم 2 میلی لیتری تولید می شود و استفاده از آن در فصول سرد به دلیل طبع گرمی که دارد مناسب می باشد.

هنگام استشمام، در نت آغازین عطر دارچین، زیره و گل خرزهره را احساس می کنید سپس در نت میانی به عطر یاس، چای، شمعدانی و رز می رسید و در نت پایانی عطر چوب صندل سفید، مشک، کهربا، نعناع هندی، عود، وانیل، ریشه زنبق، روایح دودی و چوب گایاک را احساس خواهید کرد.

سخن آخر

خرید سمپل عطر، در انتخاب عطر مورد علاقتان  می تواند راهنمای مناسبی باشد با خریداری سمپل عطرهای گوناگون با رایحه های متفاوت می توانید رایحه مود نظر با ذائقه خود را راحت تر پیدا کنید. سمپل عطر درهزینه نیز بسیارمقرون به صرفه تر نسبت به خریداری عطر اصلی می باشد.

 امیدواریم توانسته باشید اطلاعات لازم را از مطالبی که در این مقاله قرار دادیم کسب کرده باشید.

 

 

 

 

 

 

مطلب قبلی خرید عطر اورجینال
مطلب بعدی عطرهای جدید نوید محمدزاده
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
1.0
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته