بهترین عطرهای چرمی
سهیل صمدی

بهترین عطرهای چرمی

عطر های چرمی در گروه بویایی چرم (Leather ) از منابع طبیعی و حیوانی و گاهاً به شیوه صنعتی بدست می آمد. هر چند به صورت رسمی هیچ زیر گروهی برای این گروه بویایی تعریف نشده ولی به دلیل رایحه ناخوشایند چرم آن را با دیگر نت‌ها مانند نت گل یا میوه‌های مختلفی چون: مشک، نت‌های دودی و دیگر منابع حیوانی و گیاهی و چوبهای مختلف ترکیب می‌کنند تا به یک رایحه غنی و هیجان‌انگیز برسند.

عطر چرمی 

عطر و ادکلن چرمی تنوع خیره کننده ای دارند که این تنوع از گستردگی ترکیباتی که برای ساخت نت چرمی استفاده می شود سرچشمه می گیرد. عطرهای چرمی غالبا فضایی دودی، تاریک و کثیفی دارند با این حال یک عطر چرمی می تواند حال و هوایی گل بو، شرقی-کهربایی، میوه ای و مخملی نیز داشته باشد. گل ها(یاس، رز، نرگس، زنبق، بنفشه و...)، ادویه ها(زعفران، زیره، میخک خشک و...)، میوه ها(آلو، زرد آلو و...)، صمغ ها، رزین ها، خزه و روایح جانوری بخشی از ترکیباتی هستند که در خلق عطرهای چرمی مورد استفاده قرار می گیرند.
رایحه  های چرمی به دلیل تلخی و رایحه خاصی که دارند اغلب مردانه هستند. عطرهای چرمی برندهای مختلف، مخصوصا برندهایی که در صنعت چرم کار می‌کنند بسیار موفق بوده‌اند و در بسیاری از موارد موجب بهبود شخصیت برند شده‌اند. یکی از بهترین مثال‌ها برند هرمس است زیرا این برند در ابتدا یک کارگاه تولید لوازم چرمی مخصوص سوارکاران بود و پس از آن شرکت تصمیم گرفت کیف‌های زنانه و لوازم چرمی را برای آقایان و خانم ها تولید کند. عطرهای چرمی این برند دقیقا رایحه چرم محصولات هرمس را دارند.
دسته بندی بویی چرم از نظر تاریخی رایحه چرم یکی از نخستین روایح در عطرسازی است و در صنعت عطر سازی به قرن شانزدهم بر می‌گردد. ریشه این رایحه از عطرسازانی شروع می‌شود که دستکش های چرمی را برای اشراف می‌ساختند.

نخستین عطر چرمی  

جالب است بدانید که نخستین عطر چرمی در تاریخ ثبت شده را برند سلطنتی کرید (Creed) که در آن زمان تولید کننده دستکش چرمی بود تولید کرده است. این عطر توسط پادشاه وقت انگلستان شاه جرج سوم که رایحه دستکش چرمی را دوست داشت، استفاده می شده است. در حال حاضر هم این برند عطرسازی عطرهای بسیار خوشبو و گرون قیمتی تولید میکنه.James Creed که اولین نسل از کرید است سازنده دستکشهای جرج سوم بود. او به درخواست شاه عطر ادکلنcreed royal english leather را تولید کرد.

معرفی بهترین عطر های چرمی  

چرم را می توان یک نت پایه در ساخت عطر قلمداد کرد چرا که عمقی قوی و خاص به عطر بدون اضافه کردن عنبر و چوب صندل می تواند بدهد.

Adjatay Cuir Narcotique  

 در ساخت این عطر چرمی از بوی کیف چرمی الهام گرفته شده است. هم نشینی بوی سرمست کننده گلی سفید و زنانه و چرم سیاه و سخت حیوانی این عطر نمونه ای واقعی از یک عطر سیاه و سفید است منبعی از تمایلات روحانی و رمزآلود که شما را در هوای ملایم و روح نواز خود غرق می کند. گل مریم، گلی سفید با بویی سرمست کننده و قوی که توانایی فتح و غلبه بر هر چیزی که نزدش باشد را داراست.رایحه این عطر چیزی فراتر از بویی تند و تیز و خنک می باشد. در این عطر از ترکیبات بوی چرمی که در آغاز احساس می کنید، استیراکس که بویی شبیه به بوی چرم اما تند وتیز تردارد و پاپیروس خشک استفاده شده است. در این میان رایحه گرم و روح نواز گل مریم این ترکیبات را با ظرافت خاصی به تعادل می رساند. یکی از دلایل برتری این عطر تنها ترکیب سرمست کننده گل مریم و چرم نیست، بلکه اینست که این معجون از همان اسپری اول همیشه در حال توسعه و تغییر است.

  Knize Ten

یک عطر قدیمی و کلاسیک می باشد که در سال 1920 تولید شده است. از این عطر به عنوان یکی از بهترین عطرهای چرمی یاد می کنند که متعلق به خانه عطر knize که مؤسس آن ژوزف نایر بوده است. این عطر مردانه ابتدا با نت های مرکباتی شروع می شود و با گذشت زمان و رسیدن به نت میانی حال و هوای چوبی به خود می گیرد و با بوی گل هایی مثل میخک صدپر آمیخته می شود، در حالی که بوی چرم در پشت زمینه کاملاً به طور قوی مشهود است. در نت پایانی، نیز بوی چرم قوی تر می شود. چرم در این عطر حالت دودی و حیوانی دارد. برای آشنایی بیشتر و خرید عطر چرمی باید گفت که نت های این عطر شامل: نت اولیه: پرتقال، لیمو، رزماری، پتی گرین، ترنج است. و نت میانی این عطر شامل: چوب سرد، نعناهندی، چوب صندل، رز، میخک صدپر، بهارنارنج، دارچین، زنبق زرد می باشد و در نهایت نت پایانی آن شامل: چرم، کهربا، مشک، خزه بلوط، کاستوریوم، وانی است.

 

مطلب قبلی خانه عطرسازی Brecourt
مطلب بعدی معرفی بهترین عطرها با رایحه پچولی (نعنای هندی)
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

فایل ها برای دانلود

  • Cover(.jpg, 34.95 KB) - 119 download(s)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته