آشنایی با خانه عطرسازی EIGHT & BOB
سهیل صمدی

آشنایی با خانه عطرسازی EIGHT & BOB

روایحی به شکوه و شادابی طبیعت، از آلپ تا آند

 

EIGHT & BOB مجموعه ای اختصاصی و لوکس از عطرهای نیش و هنری است که به تعداد محدود تولید می شوند. روایحی پالوده که تازگی و طراوت و طبیعت را در ساختاری غنی، پیچیده و عمیق به نمایش می گذارند.

 

خاستگاه برند

داستان لاین عطرسازی EIGHT & BOB از کوهپایه های آلپ و آزمایشگاه شخصیِ نجیب زاده فرانسوی، Albert Fouquet، آغاز می شود. عطرساز گزیده کار و صاحب سبکی که فعالیت اصلی او عصاره گیری از مواد کمیاب و تهیه اسانس هایی باکیفیت و بدیع بود. تکنیک آلبرت فوکو در طراحی بیس ها و ترکیبات مدرن و قدرتمند، و نیز نبوغ وی در طراحی فضاهای بویایی شفاف و درخشان، زمینه ساز خلق عطرها و ادکلن هایی منحصربفرد و زیبا توسط وی شد. این عطرها بر اساس فرمول هایی محرمانه و با استفاده از عصاره های مرغوب و کمیاب، توسط آلبرت و دستار وی، فیلیپ، ساخته می شدند و وسواس هنری و زمان زیادی که صرف طراحی آن ها می شد؛ مانعی بر تولید انبوه عطرهای آلبرت فوکو بود.

 

امضاء و هویت آثار

علاقه فوکو به طبیعت که منبع اصلی الهام در طراحی عطرهای او بود؛ زمینه ساز سفر به نقاط مختلف جهان می شد و در سفری که آلبرت فوکو به کشور شیلی و کوه های آند داشت؛ وی روح و جوهره اصلی روایح خود را در این نقطه از جهان کشف کرد. گیاه آندریا که بومی کوه های آند است و ایام محدودی از سال، امکان دسترسی به آن فراهم است؛ مورد توجه فوکو قرار گرفت و اعجاز و زیبایی رایحه اسرار آمیز آن، این عطرساز را بر آن داشت تا عصاره آن را بعنوان امضاء و هویت عطرهای خود انتخاب کند. گیاهی کمیاب، عصاره ای مرغوب و گرانقیمت و رایحه ای متفاوت که با فعالیت ها و تفکرات آلبرت فوکو در عطرسازی، همخوانی کامل دارد.

ملاقات با کِنِدی و جهانی شدن

اگرچه گزیده کاری و ساخت روایحی پالوده و اثرگذار، خط مشی اصلی لابراتور عطرسازی آلبرت فوکو و فیلیپ بود؛ اما ملاقات وی با جان.اف کِنِدی نقطه عطف فعالیت های این عطرساز می شود. به احترام دوستی عمیقی که بین فوکو و کندی در این ملاقات شکل می گیرد؛ فوکو مجموعه ای از کولون های خود را به کندی جوان اهدا می کند. کندی که شیفته عطرهای دست ساز آلبرت و فیلیپ شده، مدتی بعد نامه ای ویژه به فوکو می نویسد که در آن درخواست "هشت عطر و یک عطر هم برای باب" مطرح شده است. این درخواست، آلبرت و فیلیپ را به تهیه مجموعه ای انحصاری و ویژه وا می دارد که در بردارنده گزیده ای از بهترین عطرها و ادکلن های آزمایشگاه فوکو بوده و در بطری های ساده اما جذاب دارو، قرار می گرفتند. این عطرهای گرانقیمت در بسته بندی هایی با عنوان خاص و جالب توجه Eight & Bob ارسال شدند تا به این ترتیب داستان موفقیت های جهانی عطرهای آلبرت و فیلیپ آغاز شود.

 

دوران کوتاه درخشش و سال های طولانی رکود

اعتبار و روابط گسترده خانواده کندی، موجب شد تا عطرهای Eight & Bob در مدتی کوتاه مورد توجه چهره های سیاسی، هنرمندان و ستارگان هالیوود قرار گیرد. این عطرهای اختصاصی و باشکوه، در سال های پایانی دهه 1930 به عطر امضای بسیاری از چهره های مطرح تبدیل شدند. علی رغم این موفقیت های بزرگ، مرگ آلبرت فوکو در سال 1939 بر اثر یک حادثه، فعالیت های  Eight & Bob را تحت تأثیر قرار داد و با اوج گرفتن جنگ جهانی دوم، تنها عطرساز این لابراتور یعنی فیلیپ به خدمت ارتش در آمد تا فعالیت های این لاین عطرسازی در سال های آغارین دهه 1940 متوقف شود.

 

چندین دهه از رکود و خاموشی لاین عطرسازی Eight & Bob سپری شد تا اینکه در سال 2012، موج جدید فعالیت های این لاین با معرفی عطر اصلی خانه، آغاز شد. در طی این سال ها مجموعه ای از عطرهای نفیس و هنری این خانه با رویکردی مدرن و حفظ اصول اصلی این برند در ساخت عطر، در دسترس علاقمندان عطرهای لوکس و نیش قرار گرفته است. از سال 2012 تا به امروز 12 رایحه از خانه عطر نیش Eight & Bob در قالب دو مجموعه معرفی شده است که در ادامه نگاهی به این مجموعه ها و آثاری که شامل می شوند خواهیم داشت.

 

مجموعه آثار

Prime Collection

نخستین مجموعه از عطرهای Eight & Bob که ارائه ای مدرن و تازه از عطرها و ادکلن های محبوب آلبرت فوکو است و در ادامه با فضای کلی روایح آن آشنا خواهیم شد.

 

Eight & Bob

محصول 2012

فضای بویایی: چوبی-دودی، کهربا-صمغی، مرکباتی-ادویه ای. ملایم، شیرین و تلخ

 

Cap d'Antibes

محصول 2014

فضای بویایی: گیاهی-رزینی، چرمی-دودی، چوبی. ملایم و تلخ

 

Egypt

محصول 2014

فضای بویایی: چوبی-صمغی، ادویه ای-گیاهی، چرمی-خزه ای. گرم، تلخ و شیرین.

 

Memoires de Mustique

محصول 2016

فضاای بویایی: مرکباتی-گیاهی، گل های سفید-مشک. خنک، شیرین و تلخ.

 

Champs De Provence

محصول 2017

فضای بویایی: مرکباتی-ادویه ای، گل های سفید. ملایم و شیرین.

 

Nuit de Megeve

محصول 2017

فضای بویایی: تنباکو-دودی، چوبی-خاکی، قهوه. گرم، تلخ و شیرین.

 

 

Annicke

مجموعه جدید عطرهای Eight & Bob که در بردارنده عطرها و ادکلن هایی با محوریت روایح گل بو در فضاهای بویایی مدرن و متفاوت است.

 

Annicke 1

محصول 2018

فضای بویایی: گل بو(سیکلامن، رز و زنبق دره)، چوبی-گیاهی. ملایم و شیرین

 

Annicke 2

محصول 2018

فضای بویایی: گیاهی-پودری، میوه ای-خوراکی، چوبی. گرم و شیرین

 

Annicke 3

محصول 2018

فضای بویایی: گل بو-میوه ای، چوبی. ملایم و شیرین

 

Annicke 4

محصول 2019

فضای بویایی: خزه ای-چوبی، گل بو-میوه ای. ملایم، تلخ و شیرین

 

Annicke 5

محصول 2019

فضای بویایی: چوبی-صمغی، ادویه ای-خاکی، خامه ای. گرم و شیرین

 

Annicke 6

محصول 2019

فضای بویایی: روایح نوشیدنی، گل بو-ادویه ای، کهربا-صمغی. گرم و شیرین

 

 

 

مطلب قبلی گیاهان مورد استفاده درعطر سازی
مطلب بعدی عطر با اسانس قهوه
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته