چرا باید عطر بزنیم؟
سهیل صمدی

چرا باید عطر بزنیم؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا باید عطر بزنیم؟ از فواید و علت استفاده از عطر چه می دانید؟ استفاده از یک عطر با رایحه دلپذیر، مانند انتخاب یک لباس شیک و با وقار، قدرت اعتماد به نفس و موقعیت اجتماعی شما را بالا می برد. ممکن است شما هم از افرادی هستید که به استفده از عطر بسیار علاقه مند هستید. برای آنکه از دلایل استفاده عطر و فواید عطر بدانید با ما در این مقاله همراه شوید.

 انتخاب یک عطر

انتخاب یک عطر خاص و مخصوص به خود، مانند انتخاب یک لباس یا یک اکسسوری، بسیار مهم است. عطری خاص و مخصوص به خودتان که مانند یک لباس شیک، به شما اقتدار، قدرت و اعتماد به نفس بالا می بخشد. رایحه عطر نشان از شخصیت و حتی در زمان نبودتان یادآور شما است. این نکته اهمیت دارد که شما نیست به موقعیت و شرایط شخصیتی و کاریتان عطر مخصوص خود را انتخاب می کنید.

سوالات متداول عطر زدن

  1. آیا در هر فصلی باید عطر مناسبی را داشته باشیم؟

همان گونه که هر فصلی لباس و رنگ متناسب خود را دارد، عطر نیز با توجه به هر فصل، انتخابی متفاوت را به همراه دارد.

  1. برای انتخاب یک عطر، چه نکاتی را باید توجه کنیم؟

برای انتخاب عطر مناسب خود باید به سلیقه خود، فصل و مکانی که در آن حضور داریم دقت شود.

  1. آرموتراپی چیست؟

روشی درمانی با رایحه ها است. . از بو و رایحه خوش عطر برای درمان استفاده می شود.

 چرا باید از عطر استفاده کنیم؟

عطر فواید بسیاری برای جسم و روح انسان دارد. جسم و روح ر ا تقویت می کند و کیفیت زندگی ما را بالا می برد. بعضی از این فواید، را در این مقاله توضیح می دهیم.

 فواید عطر زدن

  • رایحه خوش

یکی از دلایل استفاده از عطر، به علت رایحه خوش آن است. برای آنکه بدن ما بوی خوش بگیرد استفاده از عطر بسیار توصیه شده است. البته این نکته مهم است که استفاده از عطر، روی بدن تمیز و حمام رفته بسیار مناسب است و بوی آن خوش و ماندگاریش بالا می شود. این شاید آشناترین دلیل استفاده از عطر باشد که همه ما آن را می دانیم.

  • افزایش اعتماد به نفس

یک عطر خوب مانند یک لباس شیک و برازنده اعتماد به نفس می دهد. یک عطر با بوی فوق العاده می تواند باعث شگفتی های شخصیت شما شود. عطری را انتخاب کنید که متناسب با شخصیت شما باشد.

  • افزایش جذابیت در ارتباطات

حس بویایی افراد تاثیر زیادی بر شخصیت و رابطه اجتماعی شما می گذارد. استفاده از عطر و بوی خوش شما تاثیر زیادی در جذب افراد دارد.

خیلی اوقات، نسبت به بویی که از عطر شما به مشام دیگران میرسد، می توانید جذب کسی شوید. عطرها به راحتی شما را جذاب می کنند. یک عطر خاص، مانند امضای شما منحصر به فرد است و یادآور شخصیت شما در محیط است.

  • زنده شدن خاطرات

حس بویایی ارتباط نزدیکی با حافظه ما دارد. عطرها می توانند خاطرات خوش را به یادمان آورند. بهتر است از جایی ک دوست دارید و یا شخصی که به آن علاقه دارید، انتخاب یک عطر خاص را داشته باشید. تا بوی آن عطر، یاداور خاطرات خوش برایتان باشد.

  • افزایش محبوبیت

با استفاده از یک عطر با بوی خوش به مقدار قابل توجهی بر میزان جذابیت و محبوبیت ما می افزاید و دیگران به راحتی جذب ما می شوند.

  • عطر درمانی یا آرموتراپی

عطر درمانی از روش های بسیار قدیمی در درمان ها است. از بو و رایحه خوش عطر برای درمان استفاده می شده است. در قدیم مصریان بودند که از رایحه عطر برای درمان و ماساژ استفاده می کردند.

 عطرهای مختلفی وجود دارد که برای آرموتراپی و درمان های مختلف استفاده می شود. از روغن عطرها برای درمان بیماریهایی چون افسردگی، استرس، ضعف و بیماریهای سیستم گوارش التهابات عفونت پوستی ریزش مو درد عضلات و سستی و لختی بدن استفاده می شود.

درمانگران توصیه می‌کنند برای ضدعفونی کردن و پاکسازی فضای منزل متناسب با روحیات خود از اسانس یا عطر گیاهانی چون گل سرخ، رزماری، مرزه، ترنج، اکالیپتوس، سیر و پیاز استفاده کنند.

  • درمان بی خوابی

همان طور که اشاره کردیم، استفاده از عطر و رایحه خوش باعث کاهش استرس می شود. از آنجاییکه اکثر بی خوابی ها به دلیل استرس و فشار روانی است، استفاده از عطر به درمان و کاهش استرس و در نتیجه رفع بی خوابی می انجامد.

  • درمان سردرد

درمان سردرد هم یک فایده استفاده از عطر است چون برخی از عطرها حاوی ترکیباتی هستند که سردرد را درمان می‌کند .

حتما شنیده اید که افرادی با استفاده از عطر و بوهای تند دچار سردرد می شوند. البته این مساله در مورد همه عطرها صادق نیست و روغن‌های معطر موجود در برخی از عطرها خود می‌تواند باعث سردرد شود. پس بهتر است در انتخاب عطرتان دقت لازم را با مشاوره از یک متخصص داشته باشید.  

  • کاهش استرس و دفع انرژی های منفی و بهود خلق و خوی

استفاده از یک با رایحه ای شامه نواز، تا حد زیادی استرس و اضطراب را از شما دور می کند. عطر می تواند راه دیگری برای فرار از زندگی روزمره باشد و می تواند ما را به آرامش برساند. گل سرخ تاثیر بسیاری در رفع افسردگی دارد. نشاط آور است و بسیار متوجه پژوهشگران و دانشمندان علم طب است. بوییدن اسانس گل سرخ در طول روز به درمان افسردگی کمک بسیاری می کند.

  • افزایش قدرت تمرکز

بوییدن اسانس لیمو ترش نیز که از پوست لیمو ترش بدست می‌آید، سبب بهبود قدرت تمرکز در افراد و نیرو بخشیدن به فعالیت‌های ذهنی و تحریکات عصبی می‌شود.

  • تقویت قوای جنسی و روحیه

پزشکان برای افزایش و تقویت نیرو و قوای جنسی، مصرف و استفده از بعضی عطرها را توصیه می کنند. و بعضی افراد صرفا برای همین منظور از عطر و ادکلن استفاده می کنند.

سخن آخر

در این مقاله به قدرت عطر در رفع بسیاری از مشکلات روحی و ذهنی اشاره کردیم و همچنین اهمیت داشتن یک عطر خاص در بیان شخصیت را تا حدودی توضیح دادیم. در پایان، این جمله را به یاد داشته باشیم که داشتن یک عطر مانند امضای آخری است که پای شخصیت ما می نشیند. با این توصیف، بسیار ضروری است که در انتخاب عطر خود دقت و حساسیت لازم را باید داشته باشید.

مطلب قبلی نحوه اسپری عطر به موها
مطلب بعدی Grossmith
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
2.0
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته