نحوه تشخیص بوی عطر از روی رنگ آن
سهیل صمدی

نحوه تشخیص بوی عطر از روی رنگ آن

 

نحوه تشخیص بوی عطر از روی رنگ آن

اگر بدانیم که هر عطر نشانه چیست باید رایحه آن عطر را با رنگش تشخیص بدهیم. دقت کنید که عطرهای شما بیشتر چه رنگی هستند. به طور مثال از عطرهایی با طیف صورتی استفاده می کنید، پس بیشتر به رایحه عطرهایی با رنگ صورتی علاقه مند هستید. از طریق رنگ مایع و شیشه عطر می توانیم بوی عطر و رایحه را تشخیص بدهیم. فقط کافی است که با رنگ ها بیشتر آشنا شوید. در این صورت می توانید عطر را کارشناسی کنید. در ادامه به نحوه تشخیص بوی عطر از روی رنگ آن می پردازیم.

مقاله نحوه انتخاب عطر بر اساس شخصیت را نیز مطالعه بفرمایید.

 

عطرهای قرمز رنگ

قرمز در میان رنگ های دیگر نشانه قدرت است. معمولا خانم هایی شیک با لباسی فاخر و کفش هایی با پاشنه بلند، لایق چنین عطرهایی هستند. در مقابل آقایانی که دارای کراوات و و یا پاپیون به رنگ قرمز هستند، دارای صلابت و اقتدار خاصی هستند.

رایحه عطرهایی با رنگ قرمز اغلب از عناصر خوشبوی فلفل، جوز هندی و زنجبیل تشکیل شده است. اما اینکه رنگ قرمز، مات و یا شفاف باشد هم هر کدام دارای معنی خاصی است. اگر قرمزی در عطر مات باشد، دارای رایحه ای تلخ و چوبی است و اگر قرمزی شفاف و براق باشد، دارای بویی شیرین و ادویه ای و گلی است.

عطرهایی به رنگ آبی

در نحوه تشخیص بوی عطر از روی رنگ آن می توانیم به عطرهایی با رنگ آبی اشاره داشته باشیم. رنگ آبی به طور کلی نشانه ای از نشاط و شادابی و تازگی است.

معمولا افراد ورزشکار از عطرهایی به رنگ آبی استفاده می کنند. اما این نکته را بدانید که رنگ های آبی به کار رفته هر کدام دارای معانی مختلفی هستند. رنگ آبی تیره دارای رایحه ای تلخ و ادویه ای است. معمولا هم از عناصر زعفران و وانیل تشکیل شده است.

اما اگر این به رنگ روشن و ملایمی تغییر پیدا کند، دارای ترکیباتی از روایح دریایی و اقیانوسی را دارند. در واقع نوعی خنک و شیرین است که نشانه تازگی و هوایی تازه معطر است. این رنگ در روزمرگی دارای آرامش و سر زندگی است.

عطرهای سفید رنگ

می دانیم که رنگ سفید نشانه پاکی و معصومیت است. کسانی که علاقه زیادی با رنگ سفید را دارند، معمولا دارای زندگی منظمی هستند. انسان هایی اخلاق مدار هستند. اغلب لباس هایی رسمی و شیک را می پوشند. دارای روحیه ای احساساتی و حساس هستند.

اما این رنگ در عطر و ادکلن چه معنی پیدا می کند. در نحوه تشخیص بوی عطر از روی رنگ آن درباره عطرهایی با رنگ سفید باید بگوییم که این عطرها تداعی کننده آرامش و پاکی و حس شیرینی هستند. رایحه ای خنک و شیرین را دارند که از زمستان و برف های سفید بر گرفته اند.

عطرهایی به رنگ زرد

رنگ زرد اغلب از لیمونی شروع شده و به طلایی و قهوه ای می رسد. این طیف رنگی از پرطرفدارترین تونالیته در رنگ ها است. بیشتر دارای ترکیباتی گلی هستند و زرد کمرنگ رایحه ای خنک را دارد و هر چه قدر که به سمت قهوه ای می رویم، با رایحه ای گرم و سنگین مواجه می شویم.

 معمولا آقایان جنتلمن از این عطرها استفاده می کنند. افرادی که این طیف رنگی را دوست دارند، جدی و مغرور هستند و دارای اعتماد به نفس بالایی هستند.

عطرهایی به رنگ صورتی

صورتی رنگی است که کاملا دخترانه است. افرادی که این رنگ را دوست دارند، دارای روحیه ای حساس و عاشق هستند. معمولا این رنگ در روزمرگی خانم ها وجود دارد. اما می خواهیم مفهوم این عطر را در دنیای عطر و ادکلن بدانیم.

عطرهایی که به رنگ صورتی هستند بیشتر دارای رایحه های گلی هستند. در این عطرها از گل های معطر در ترکیبات عطرها استفاده می شود. اما درجه روشنی و تیرگی در عطرها هم دارای اهمیت است. مثلا عطرهایی با تنالیته صورتی تیره دارای بویی گرم و شیرین است. صورتی کم رنگ هم رایحه ای خنک و شیرین را دارد.

در نحوه تشخیص بوی عطر از روی رنگ آن یک رایحه ای متفاوت وجود دارد که یا خیلی مورد پسند شما واقع می شود و یا اصلا باب میل و پسند شما نیست. این رایحه تشکیل شده از گل رز است. بویی همانند گلاب را دارد. معمولا عطرهایی که دارای رایحه گل رز هستند، به رنگ صورتی ملایم و خیلی کم رنگ هستند.

رایحه عطرهایی به رنگ سبز

رنگ سبز افراد را به یاد طبیعت می اندازد. معمولا افراد با رنگ سبز به یاد گل و گیاه و درخت و طبیعت می افتند. رنگ سبز نشانه خنکی و آرامش است. اگر سبز روشن باشد، رنگ خنکی و آرامش را به همراه دارد و اگر به سمت تیرگی برود، رایحه چوبی به آن اضافه می شود و خیلی هم پر طرفدار است.

عطرهایی به رنگ مشکی

رنگ مشکی رنگی تیره و سنگین است. پس در نحوه تشخیص بوی عطر از روی رنگ آن درباره عطرهای مشکی می توانیم بگوییم که این عطرهای مشکی رنگ، سنگین و دارای ابهت هستند. کسانی که از این عطرها استفاده می کنند، دارای شخصیتی پر ابهت و سنگین هستند. رنگ تیره نشانه رایحه چوب، ادویه و گیاهان معطر است. اغلب هم رایحه ای تلخ دارند.

این مورد را متذکر شویم که رایحه ها در عطرهای مشکی در نوع زنانه و مردانه متفاوت است. در نوع زنانه عطرها و ادکلن هایی به رنگ مشکی دارای رایحه یاس هستند. ولی در مردانه ترکیبی جدا ناپذیر از رایحه ها است.

ادکلن هایی که کاملا به رنگ مشکی هستند، دارای رایحه ای تلخ در کنار شیرینی گل هستند. اما در ادکلن هایی مشکی رنگ که بخشی دیگر از ان طراحی شده است دارای رایحه ای به شدت تلخ و تازه هستند.

سوالات متداول نحوه تشخیص بوی عطر از روی رنگ آن

  • عطرهایی به رنگ بنفش چه مفهوم و بویی را دارند؟
    دارای رایحه گلی است و با رنگ صورتی کاملا متفاوت است. شاید تنها اشتراکشان همین رایحه گلی باشد. دارای ترکیباتی از عنبر، مشک و میوه ای هستند که این رایحه را از رنگ صورتی جدا می کند. بنفش روشن اغلب دارای بویی ملایم و خنک است.
     
  • چه گل هایی در ترکیب رایحه عطرهای مشکی رنگ وجود دارد؟
    گل هایی مثل ارکیده و یاس از عناصر پایدار عطرهای مشکی رنگ هستند.
     
  • عطرهای مشکی رنگ چند دسته هستند؟
    عطرهیی به رنگ مشکی دو دسته می شوند که یا سراسر مشکی هستند و یا عطرهایی که قسمتی از طراحی در ان ها مشکی است.
مطلب قبلی نحوه انتخاب عطر بر اساس شخصیت
مطلب بعدی بهترین عطر و ادکلن مناسب مهمانی
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
1.8
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته