نحوه اسپری عطر به موها
سهیل صمدی

نحوه اسپری عطر به موها

موهایتان براق و صاف و زیبا هستند ولی در کنار آن علاقه به خوشبویی، جلوه خاص و عطر مطلوب در موها هستید و کاملا پذیرفتنی است. پس از داشتن محصولات مناسب، اسپری عطر به موها به راحتی انجام می شود.

همه چیز با موهای تمیز شروع می شود زیرا از قبل هیچ بو و رایحه ای نباید در موها باشد تا ترکیب نامطلوبی ایجاد نشود.

 بوی مطبوع برای موها

یکی از راه های ماندگاری بیشتر عطر، اسپری کردن آن به موها است. یکی از بهترین روش ها برای ماندگاری بیشتر عطرتان این است که آن را بر روی موهایتان اسپری کنید، با این کار با هر بار تکان دادن موهایتان، بوی عطرتان در فضای اطرافتان پخش خواهد شد و بوی عطر شما به مشام دوستان و اطرافیانتان خواهد رسید.

اما این نکته حائز اهمیت است که آیا اسپری کردن عطر به موها مضر است و باعث آسیب به مو میشود؟

خانم‌ها از اینکه عطر را بر روی موهایشان اسپری کنند می‌ترسند. حال درباره چگونگی و تاثیر عطر بر روی موها و اینکه چه آسیبی ممکن است به مو وارد شود، صحبت میکنیم.

  دلایل نامطلوب بودن بوی موها

دلایل زیادی وجود دارد که موهای ما بوی نا مطبوعی میگیرد. از این دلایل میتواند عرق کردن و گرمای زیاد باشد. میتواند قرار گرفتن در آشپزخانه باشد که بوی غذا و سرخ کردنی روی موها بنشیند. سایر موارد پراکنده شامل مواردی است که فقط برای شستن موها احساس تنبلی می کنیم و دوش نمی گیریم و با شامپو موی خود را نمی شوییم.

 رهایی از بوی نامطلوب موها



 

برای رهایی از بوی نامطلوب موهایتان، از پاشیدن عطر به طور مستقیم بر موها خودداری کنید. عطر و بوی عرق بسیار ترکیب نامطبوعی را ایجاد می کنند. هیچ عطر مویی را روی موهایی که از تعریق مرطوب هستند استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث بوی بدتر آن شود.

اگر موهایتان را شسته اید و دارای رطوبت است، صبر کنید تا خشک شود و عطر را حداقل 20 سانتی متر از پوست سر خود اسپری کنید.

علاوه بر آن، عطرها حاوی مقدار زیادی الکل هستند که پاشیدن آن روی موها باعث خشکی رشته های مو می شود.

حال اگر خیلی اصرار به این کار دارید، میتوانید عطر را روی برس مو یا شانه خود اسپری کنید تا 10 ثانیه بگذرد و الکل آن بپرد سپس موهایتان را شانه کنید. از عطرهای حاوی گلیسیرین و الکل کمتر استفاده کنید که آسیب زننده نیستند و برای مو مفید هستند.

 

 سوالات عطر مو

  1. آیا اسپری کردن عطر روی موها ایرادی ندارد؟

اگرچه همه ما دوست داریم موهایمان بوی عالی ببخشد، اما هرگز نباید عطر معمولی را مستقیماً روی موهای خود اسپری کنید. این امر به این دلیل است که عطر حاوی الکل است، که به طرز شگفت آوری موها خشک می شود و می تواند آن را شکننده کند.

  1. آیا می توان عطر را مستقیما به موها اسپری کرد؟

تا حد امکان این کار را نکنید. به دلیل الکل موجود در عطر، ممکن است موها آسیب دیده و شکننده شوند.

  1. آیا عطر باعث ایجاد موهای سفید می شود؟

وجود الکل باعث شکنندگی و خشکی مو میشود اما تاثیری در روند سفیدی مو ندارد.

 

  نحوه اسپری عطر به موها

پس از شستن موها، فقط باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از یک محصول مو یا چند ماده معطر دیگر برای عطر کردن موهای خود استفاده کنید. مراقب باشید که از محصول معطری که حاوی الکل نباشد، استفاده کنید، زیرا ممکن است موهای شما را خشک کند. جهت یادگیری نحوه اسپری عطر به مو ها به خواندن ادامه دهید.

  • مرحله اول

موهای خود را بشویید. برای خوشبو کردن موهایتان، مهم است که از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید. قبل از استفاده از محصولات معطر یا عطر، از شامپو مورد علاقه خود برای شستن کامل موهای خود استفاده کنید.

  • مرحله دوم

استفاده از نرم کننده و مرطوب کننده: خشک بودن موهای شما قبل از اسپری کردن عطر، مو را خشک و شکننده تر میکند.

مرطوب کردن موهایتان از قبل بسیار مهم است. بعد از شستشو موها، از نرم کننده مورد علاقه تان برای آبرسانی به موهایتان استفاده کنید. اگر موهایتان از قبل به دلایلی مثل رنگ کردن یا دکلره کردن آسیب دیده است از درمان بهتری برای رفع خشکی استفاده کنید.

  • مرحله سوم

موهای خود را کاملاً خشک کنید. برای طولانی کردن ماندگاری رایحه در موهایتان، باید مطمئن شوید قبل از استفاده از محصولات و عطر، کاملاً خشک است.

اگر موهای شما خیس هستند، آب می تواند سدی را ایجاد کند که باعث شود رایحه از نفوذ در تار موی شما جلوگیری کند، بنابراین عطرماندگاری ندارد.

  • مرحله چهارم

موهای خود را با عطر اسپری کنید. عطر به جهت رساندن رایحه ای دلپذیر به موهایتان به خوبی عمل می کند. هنگامی که موهای شما خشک است، یک بطری از عطر مورد علاقه خود را حداقل 8 اینچ (20 سانتی متر) از سر خود نگه دارید.

برای اینکه موهایتان خشک و شکننده نشوند، میتوانید از عطرهای فاقد الکل که در بازار هست استفاده کنید.

  • مرحله پنجم

از محصولات جانبی برای ظاهر موهایتان استفاده کنید. میتواند ژل مو باشد، پودر و یا هر چیزی که برای یک روز خاص باعث آراستگی موهایتان می شود.

بسیاری از این محصولات معطر هستند بنابراین می توانند موهای شما را در تمام روز خوشبو نگه دارند. انتخاب محصول و رایحه طبق علاقه تان میتواند باشد تا نهایت لذت را از آن ببرید.

یک نکته که بسیار مهم است و خوب است که بدانید، اینکه اگر موهایتان را به تازگی رنگ کرده اید اسپری عطر روی موهایتان باعث میشود که رنگ مویتان به سرعت کم رنگ شده و از بین برود. نکته دیگر قابل توجه، این است که روغن مو یا نرم کننده ی مرغوبی بخرید و یک یا دو بار در هفته بسته به نیاز موهایتان، از آن استفاده نمایید.

 سخن آخر

نکات نحوه اسپری عطر به موها در این مقاله را به خاطر بسپارید و رعایت کنید تا به هنگام استفاده از عطر بر روی موهایتان دچار مشکل نشوید.

هم چنین یک بار دیگر نیز بهتر است یادآوری شود که بهترین روش استفاده از عطر بر روی موها این است که آن را بر روی شانه خود اسپری کنید و با برس یا شانه خود به شانه کردن موهایتان بپردازید. حالا می تونید از خوشبویی و جذابیت هر چه بیشتر خودتان لذت ببرید.

مطلب قبلی خط بوی عطر چیست؟
مطلب بعدی چرا باید عطر بزنیم؟
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته