معرفی عطرسازان بزرگ  Lorenzo Villoresi
سهیل صمدی

معرفی عطرسازان بزرگ Lorenzo Villoresi

لورنزو ویلورزی هنرمند مطرح دنیای روایح، یکی از چهره های جریانساز در عطرسازی معاصر است. این استاد گزیده کار ایتالیایی با خلق روایحی اصیل و ناب، به نامی جاودانه در این زمینه تبدیل شده و علاقمندان هنر عطرسازی را مسحور آثار بدیع خود ساخته است.

 

تحصیلات و محرک های ورود به عطرسازی

لورنزو ویلورزی، متولد 1956 در فلورانس ایتالیا است. ویلورزی که دانش آموخته رشته فلسفه است در خلال یک پروژه تحقیقاتی در زمینه فلسفه در تمدن های باستان، به خاورمیانه سفر کرد و پس از حضور در فضای اسرار آمیز بازارها، اماکن مذهبی و بناهای تاریخی؛ با تأثیری که از روایح بدیع این مناطق پذیرفت؛ شیفته عطرسازی شد.

 

شروع فعالیت های حرفه ای

فعالیت های ابتدایی ویلورزی در جهان عطر بسیار محدود بودند و بیشتر به ساخت عطر هایی سفارشی برای اطرافیان و یا با هدف سرگرمی و آزمایش صورت می گرفتند. او در طی سفر های مختلفی که در دهه 1980 به خاورمیانه و کشور های شمال افریقا داشت؛ مجموعه ارزشمندی از عصاره مواد مختلف جمع آوری نموده بود که بیشتر در مواردی که اشاره شد و یا در آشپزی بکار می رفتند. ویلورزی اولین تجربه های رسمی در جهان عطر را در همکاری با خانه FENDI کسب کرد و پس از موفقیت شمع ها و خوشبو کننده هایی که وی در اواخر دهه 1980 برای فندی طراحی کرد؛ مشغول طراحی عطرهای برند اختصاصی خود شد.

 

راه اندازی لاین شخصی

او در سال 1992 لاین عطرسازی اختصاصی خود با نام Lorenzo Villoresi را افتتاح نمود و در آزمایشگاه خود، مشغول به طراحی روایحی شد که به دور از شیوه های تجاری متداول، دنیای شگفت انگیزی از ظرافت، اصالت، غنا، عشق و زیبایی را در خود جای داده اند. تلفیق هنرمندانه و سرشار از ظرافت شیوه های عطرسازی مدترانه ای-ایتالیایی با تکنیک های عطرسازی شرق، مشخصه آثار لورنزو است. استفاده از مرغوب ترین عصاره ها که با شیوه هایی خاص و محرمانه توسط لورنزو صورت می گیرد و صرف زمان و وسواس در پرداخت به ایده ها و خلق روایحی پالوده، وجه تمایز آثار این هنرمند را رقم زده است.

 

تألیفات و افتخارات

علاوه بر ارائه دنیایی از روایح پالوده و اصیل که استقبال چهره های برجسته عالم هنر، ورزش و سیاست را نیز به همراه داشته است؛ این هنرمند ارزنده تجربیات ارزشمند خود را با دوستداران جهان عطر و دانشجویان این عرصه به اشتراک گذاشته و در قالب تألیفات متعدد به رشته ی تحریر در آورده که از این میان می توان به Il Profumo  و L’Arte del Bagno  اشاره کرد که در سال های 1995 و 1996 به چاپ رسیده اند. او در سال 2006 موفق به دریافت جایزه معتبر Francois Coty شد.

 

 

خرید عطر و ادکلن لوکس Lorenzo Villoresi

مطلب قبلی خرید عطر زارا
مطلب بعدی ماندگاری عطر
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته