معرفی بهترین عطرها با رایحه پچولی (نعنای هندی)
سهیل صمدی

معرفی بهترین عطرها با رایحه پچولی (نعنای هندی)

کاربرد در عطرسازی
نعنای هندی(پچولی) یکی از پرکاربردترین مواد در عطرسازی است. از استفاده بعنوان تثبیت کننده ترکیب در پایه یک عطر تا بکارگیری در ساختارهای مختلف نظیر اورینتال، فوژه و شیپغ؛ یا بکارگیری در ساخت آکوردهای کاکائو-گورماند و کهربایی، پچولی ماده ای پر استفاده و محبوب بوده که همواره مورد توجه هنرمندان عطرساز قرار داشته است.

عصاره گیری و جنس بو
عصاره پچولی که از گل ها و بطور عمده از برگ های بوته های نعنای هندی گرفته می شود؛ از رایحه ای صمغی-تاریک، خاکی-کثیف، گیاهی-دودی، غلیظ-کاکائویی و شیرین-تلخ برخوردار است. نوع و کیفیت رایحه این ماده در یک عطر، ارتباط مستقیمی با شیوه های برداشت، خشک کردن و عصاره گیری از برگ ها و دیگر اجزای آن آن دارد. بسته به اینکه روغن پچولی یا ابسولوت آن مورد استفاده قرار گیرد؛ رایحه متفاوتی از این نوت در ساختار یک عطر دریافت می شود. در حالت روغنی، رایحه ای صمغی، خاکستر گرفته، گیاهی و تند و یا چوبی-دودی از آن به مشام می رسد که با توجه به همراهی با دیگر آکوردها در قالب یک ترکیب، این خصوصیات به نمایش در می آیند. پچولی ابسولوت نیز حالتی گیاهی و غلیظ، دارویی-چرکین و شیرین، چوبی و صمغی دارد.

یک عطر خاص!
اگر در پی یافتن جواب مناسب این پرسش که "برای رایحه ای متفاوت، اثرگذار و قدرتمند؛ از چه عطری استفاده کنیم؟" هستید؛ حتما سراغی از عطرهایی با رایحه غالب پچولی بگیرید. این روایح پاسخگوی بسیاری از توقعات شما خواهند بود.
در ادامه با تعدادی از عطرها با رایحه نعنای هندی(پچولی) که رایحه برجسته و باکیفیتی از پچولی ارائه داده و با نمایش ابعاد مختلفی از این رایحه در قالب ترکیبات مختلف، شما را شگفت زده می کنند؛ آشنا می شویم.

Patchouli Lorenzo Villoresi

Noir Patchouli Histoires de Parfums

Tellus Les Liquides Imaginaires

Monsieur Frederic Malle

Psychedelique Jovoy Paris

Patch Flash Tauerville

Palissandre d'Or Aedes de Venustas

Midnight Poison Dior

Hommage a l'homme Voyageur Lalique

Zino Davidoff

مطلب قبلی بهترین عطرهای چرمی
مطلب بعدی عطر دست ساز
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته