عطر امضا و نحوه انتخاب آن
سهیل صمدی

عطر امضا و نحوه انتخاب آن

 

عطر امضا و نحوه انتخاب آن

شاید برای خیی از ماها این سوال بوجود اماده باشد که عطر امضا چیست و نحوه انتخاب آن چگونه است؟ در واقع هر انسانی دارای شخصیتی، احساسات و اخلاق متفاوتی است. داشتن یک عطر می‌تواند نشانه شخصیت و نماد شما باشد. عطر امضا درواقع همان عطر همیشگی و پر استفادهی ما است و عطری است که به بهترین نحو شما را معرفی می‌کند و با رایحه ی آن تصویری از شما در ذهن دیگران بوجود خواهد آمد. در ادامه در خصوص عطر امضا و نحوه انتخاب آن توضیحات بیشتری ارائه می دهیم.

داشتن یک عطر مناسب و همیشگی می‌تواند شما را جذاب تر نشان دهد و دیگران را بیشتر جذب خود نماید و باعث می‌شود که بتوانیم با دیگران برقراری ارتباط خیلی بهتری داشته باشیم.

عطر امضا، عطری است که دوستان و آشنایان شما با بو کردن آن به یاد شما بیافتند و آن عطر در خاطرشان با نماد شما ثبت شده باشد. انتخاب کردن و پیدا کردن عطر امضا کار بسیار بسیار دشواری است که هرکسی از عهده آن بر نمی‌آید.

بو کردن عطری در میان جمعیت ممکن است مارا شاداب و سرحال تر کند که این میتواند نشان دهنده این باشد که ما نیز یک عطر امضای مختص به خودمان را داریم.

نحوه انتخاب عطر امضا

برای انتخاب عطر امضای مناسب خود، باید در بهترین حالت روحی خود باشیم، تا بتوانیم از میان عطرها مختلف عطر امضای خود را به راحتی انتخاب کنیم. البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که انتخاب کردن عطر امضا کار بسیار راحتی نیست و باید عطری را انتخاب کنیم که باعث شادابی و ارامش در وجود ما بشود. پس برای تشخیص عطر امضا و نحوه انتخاب آن به چه صورت باید عمل کنیم؟

در نظر داشتن غلظت عطرها

عطر ها از نظر غلظت و الکل به چند دسته تقسیم میشوند که گران ترین عطر ها اکثرا دارای ماندگاری بالاتری هستند و میتوان با خواندن نوشته های روی عطر متوجه شد که عطر مورد نظر ما کدام یک از این دسته از عطرها است.

  • غلظت ادوکلن
    ادکلن مخلوطی از آب و الکل است که پایین ترین میزان ماندگاری را در میان عطرها دارد و ماندگاری ادوکلن حدودا دو ساعت است.
  • غلظت ادوتویلت
    ماندگاری این عطر نسبت به ادوکلن کمی بیشتر است و ماندگاری اسن عطر حدود سه تا چهار ساعت است.
  • غلظت ادو پرفیوم
    ادو پرفیوم مخلوطی از روغن و الکل است و غلظت آن نسبت به ادوتویلت بشتر است. ماندگاری ادو پرفیوم حدود شش ساعت است .
  • غلظت پرفیوم
    ادو پرفیوم بالا ترین غلظت را در میان عطر ها دیگر دارد و میتوان گفت از گران ترین عطرها، عطرهای پرفیوم هستند که بالا ترین ماندگاری نیز مختص به این نوع عطرها است. این نوع عطر مخلوطی از روغن و الکل است و قدرت ماندگاری این عطر طوری است که میتواند تمام روز ماندگار باشد.

انتخاب یک عطر خاص

بهتر است برای انتخاب عطر امضای مناسب به سراغ عطرهای تکراری نرویم، البته باید در نظر داشته باشیم که هر عطر مختص به یک نفر نیست و افراد دیگری نیز از آن عطر استفاده می‌نمایند.

استفاده نکردن از یک عطر در تمام فصل‌ها

عطرها طبع های متفاوتی دارند  که یکی سرد است و دیگری گرم، که بهتر است برای شش ماه سرد سال از یک عطر گرم استفاده کنیم و برعکس برای شش ماه گرم سال از یک عطر سرد استفاده کنیم و اگر می‌خواهیم در فصل‌های گرم و سرد از یک نوع عطر استفاده کنیم، بهتر است به سمت عطرهای چهار فصل بریم.

شناسایی گروه های بویایی

عطر ها در دسته بندی های مختلفی قرار می‌گیرند مانند: میوه ای، چوبی، سبز، گلی، مرکباتی، خوراکی و ... . شناخت گروه های بویایی اصلی در انتخاب عطر بسیار بسیار مهم است و دارای اهمیت است.

نکات قبل ازانتخاب عطر امضا مناسب

برای دانستن اینکه چه عطری میتواند عطر مد نظر ما و مناسب ما باشد، حتما باید به نکات زیر قبل از خرید عطر دقت کنیم :

  • دانستن اینکه چه رایحه ای را دوست داریم
  • دنبال کردن عطری متناسب با سبک پوششمان
  • حساس بودن نسبت به خرید عطر
  • مطالعه کردن در مورد عطر و ادکلان
  • دقت کردن به میزان استفاده از عطر
  • جلوگیری از خسته شدن از عطر

بهتر است قبل از خرید عطر امضا و نحوه انتخاب آن در مورد رایحه ها کمی اطلاعات به دست بیاورید و در مورد آن‌ها کمی مطالعه کنید. وقتی از عطرو بوی کسی خوشتان آمد از پرسیدن در مورد عطر استفاده شده آن فرد خجالت نکشید، زیرا پرسیدن در مورد عطریکه افراد استفاده کرده اند، می‌تواند تعریف کردن از آن‌ها نیز حساب آید و افراد از اینکه از آن‌ها تعریف شود، بسیارخوششان می‌آید.

ممکن است استفاده از بعضی از عطر ها به مرور زمان ما را خسته کند و علاقه ما را نسبت به یک خود کم کند، در این موارد بهتر است حداقل دو روز در هفته عطرمان را عوض کنیم تا نسبت به عطر امضای خود دل سرد نشویم.

سوالات متداول عطر امضا و نحوه انتخاب آن

  1. ایا هر شخص فقط یک عطر امضا دارد؟
    خیر هرکسی میتواند دارای دو یا چند عطر امضا باشد
  2. میتوان از یک عطرامضا برای تمامی فصل‌ها استفاده کرد؟
    بهتر است برای شش ماه سرد از یک عطر استفاده کرد و برای شش ماه گرم سال از یک عطردیگرولی اگر می‌خواهید از یک عطر برای تمام فصل‌ها استفاده نمایید بهتر است به سمت عطرهای چهار فصل بروید.
  3. چگونه یک عطر امضا انتخاب کنیم؟
    برای انتخاب یک عطر امضای مناسب باید اول از همه چهارچوب های خود را مشخص کنیم و قبل از خرید حتما در مورد عطرها کمی مطالعه داشته باشیم و باید عطری را انتخاب کنیم که مناسب با پوشش ما باشد و با استشمام آن ارامش و شادابی به سمت ما بیاید.

 

 

مطلب قبلی عطر زنانه با پخش بوی عالی
مطلب بعدی چگونه از عطرهای قدیمی خود استفاده کنیم؟
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
5.0
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته