روش استفاده از عطر
سهیل صمدی

روش استفاده از عطر

افراد برای تاثیر بر روی افراد، یا برای اینکه در خاطره ها با بوی خوش به یاد بمانند از عطر ها استفاده می کنند. از هر عطری با هر ماندگاری که استفاده می کنید بدانید که روش استفاده از عطر به چه صورت است؟ در یکی دیگر از مقاله های عطر شقایق به شما آموزش خواهیم داد که فوت و فن استفاده صحیح از عطر چیست تا از هر عطری که استفاده می کنید بالاترین ماندگاری و پخش بو را تجربه کنید.

 عطر  

عطر است که اغلب اوقات حس جذابیت و اعتمادبنفس را به ما می بخشد، حتی اگر چیزی بیش از یک تی شرت ساده و شلوار جین نداشته باشید. داشتن یک عطر و ادکلن همچنین می تواند یک تاریخ عاشقانه را مانند ادویه به زندگی شما اضافه کند و به شما در جذب هدف خواسته هایتان کمک کند. با این حال، همه نمی دانند چگونه از عطر خود به درستی استفاده کنند. روش استفاده از عطر کدام است و کدام نوع عطر را انتخاب کنند. خوشبختانه، یادگیری نحوه استفاده صحیح ازعطر بسیار آسان است.

قدم اول: عطر عالی خود را پیدا کنید  

 عطر و بوی خود را پیدا کنید. افراد از عطر به عنوان امضاء شخصی خود استفاده می کنند این موضوع بدان معنا است که با بوی خاصی در ذهن ها یادآوری شوند. برای پیدا کردن بوی خاص خودتان مطمئن شوید که تمام نت های بالا و پایین عطر را دوست دارید.
نت های بالایی رایحه ای است که به محض اولین پاف از عطر منتشر می شوند همچنین وقتی بطری عطر را به بینی خود نزدیک می کنید. روایح اولیه معمولاً مرکبات، میوه و بوی گیاهی هستند. نُت اولیه خیلی سریع از بین می روند و بنابراین توجه به نَت های پایه نیز مهم است.
نت های پایه معمولاً بوی چوب و سایر عطرهای طبیعی است. برای اینکه بدانید که آیا نت های پایه یک عطر را دوست دارید یا خیر؟ کمی روی قسمت داخلی مچ دست خود را اسپری کنید، 20 دقیقه صبر کنید و دوباره عطر را بو کنید. برای تصمیم گیری حتی می توانید به یک فروشگاه عطر مراجعه کرده و از آنها درخواست کمک کنید.

قدم دوم: عطر روز یا شب   

قدم بعدی برای روش استفاده از عطر  باید بدانید که عطر خود را چه زمانی استفاده می کنید. عطر روز یا شب را انتخاب کنید. اگر فقط به خرید بروید، به سر کار بروید یا به ساحل بروید، عطر و بوی روز را انتخاب کنید. اگر یک قرار ملاقات دارید یا برای شام بیرون می روید، ممکن است عطر و بوی شب را ترجیح دهید.
برای انتخاب مناسب نگاهی به بسته بندی محصول بیندازید. بسته بندی محصول به طور کلی نشان می دهد که رایحه عطر روز یا شب است. اگر از روی بسته بندی متوجه این موضوع نشدید، معمولاً می توانید به رنگ بسته بندی اکتفا کنید. جعبه های زرد یا نارنجی روشن به روز اشاره دارد و به طور کلی با رایحه روز مطابقت دارد. بسته بندی های آبی تیره، قرمز تیره یا بنفش عطر و بوی شب را نشان می دهد.
عطرهای مخصوص شب معمولاً روی ناحیه گردن اسپری می شوند. در واقع این محصولات به اندازه عطرهای روز ماندگار نیستند و شما مجبور خواهید بود تا سریعتر تاثیر کامل آنها را به نمایش بگذارید. در این حالت، مقداری از مرطوب کننده را روی مناطقی که اسپری عطر را انجام می دهید، بمالید تا به بهترین شکل ممکن ماندگاری داشته باشد.
عطرهای روزانه معمولاً باید روی باسن یا زانوها اسپری شوند. در حقیقت رایحه عطر روزانه با پیشرفت روز بالا می روند و بنابراین طولانی تر و ماندگارتر می شوند. مجدداً برای حفظ هرچه بهتر عطراز مرطوب کننده ای زیر محل عطر استفاده کنید.

دوش بگیرید   

دوش بگیرید یا حمام کنید. درست متوجه شدید، اگر پوست شما پاک و گرم باشد، رایحه را بهتر جذب می کند. هنگام شستن قبل از استفاده از عطر، مطمئن شوید که آب گرم باشد تا منافذ شما باز شود. از صابون بدون بو یا خیلی ضعیف و یا ژل شست و شو استفاده کنید. با این کار از پوشاندن عطر و بوی صابون خود جلوگیری می کنید.
پس از دوش با آب گرم، زمان بسیار خوبی برای آبرسانی پوست شما است. از کرم یا روغن استفاده کنید تا پوست شما در برابر رایحه بیشتر پذیرفته شود. اگر قصد عطر و بوی موهای خود را دارید ، شستن آن را نیز در نظر بگیرید. استفاده از نرم کننده را فراموش نکنید تا موهای شما نرم و ابریشمی باشد و عطر بتواند در آنجا مستقر شود.

پوست خود را خشک کنید   

بعد از دوش گرفتن یا حمام گرم، یادتان باشد که پوست خود را کاملاً خشک کنید. اگر عطر خود را روی پوست مرطوب اسپری کنید، بوی آن خوب نخواهد ماند. به یاد داشته باشید که مناطقی از بدن مانند پشت زانو، گردن و موهای خود را کاملا خشک کنید این مناطق به اصطلاح "نقاط نبض" هستند و در این قسمت ها از بدن است كه عطر شما بهترین نحو  بوی خود را منتشر می کند.

پوست خود را آبرسانی کنید  

 پس از خشک شدن پوستتان، پوست خود را آبرسانی کنید. این نکته را بدانید اگر موی شما صاف و نرم و بجای خشکی و زبر باشد  رایحه بهتر پخش خواهد شد همچنین ماندگارتر خواهد بود. کرم مرطوب کننده یا روغن بدن در این زمینه بسیار مؤثر است. مقدار کمی محصول را در دستان خود بگیرید و کف دست خود را با هم مالش دهید. سپس محصول را روی بقیه بدن خود بمالید. البته راز این دستورالعمل این است که روی "نقاط نبض" تمرکز کنید. این نقاط شامل: پاها، زانوها، آرنج ها و گردن است. طولانی ترین ماندگاری با استفاده از عطر در این نقاط است.

عطر بدون پوشش  

عطر را قبل از پوشیدن لباس خود اسپری کنید. با اسپری کردن عطر خود به طور مستقیم روی لباس خود، خطر ایجاد لکه هایی را خواهید داشت که مطمئناً در صورت داشتن ملاقات در مکانی شیک مورد استقبال قرار نمی گیرد. از عطر خود از "نقاط پالس" به جای لباس استفاده کنید زیرا بسیار قدرتمندتر است چرا که مولکولهای آن با پوست دچار تداخل می شوند.

چه طور عطر را اسپری کنیم؟  

بطری عطر را در فاصله مناسب از بدن خود نگه دارید. بطری را حدود 12 تا 15 سانتی متر از سینه نگه دارید. اسپری را در جهت بدن خود قرار دهید. اگر پوست شما واقعا مرطوب است در آن صورت می توانید آن را خیلی نزدیک اسپری کنید.
عطر را روی "نقاط نبض" خود اسپری کنید. این نقاط با مناطقی که رگهای خونی نزدیک به پوست هستند مطابقت دارد. این مناطق به خصوص گرم است و از آنجا که گرما در هوا افزایش می یابد  رایحه شما به بهترین نحو احساس خواهد شد.

عطر روغنی  

اگر بطری عطر شما بطری اسپری نیست، بازهم می توانید این محصول را با دست به نقاط نبض خود بمالید. نگران نباشید یک یا دو قطره عطر را در دست بگیرید کف دست خود را با هم مالیده و در حرکات دایره ای کوچک محصول را به آرامی روی پوست خود بمالید.

محل استفاده از رایحه را انتخاب کنید  

بگذارید نقاط نبض شما بدون مالیدن آنها خشک شود. لباس خود را تا زمانی که عطر روی پوست شما خشک نشود، قرار ندهید. سعی کنید حداقل 10 دقیقه قبل از لباس پوشیدن صبر کنید. گرما و روغنهای طبیعی موجود در بدن باعث تغییر بوی عطر شما می شوند، بنابراین از مالیدن مناطقی که عطر خود را استفاده کرده اید ، خودداری کنید.
این ایده که فرد باید مچ دست خود را بعد از استفاده از عطر مالش دهد به نظر می رسد از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود. با این وجود ، با مالیدن مچ دستان ، مولکول های عطر را حل کرده و بو آن را کاهش می دهید.

عطر مو  

عطر را به موهای خود بزنید. بوها به الیاف مو چسبانده می شوند و موهای شما پس از مدت زمان طولانی رایحه شما را حفظ می کنند. عطر همچنین به محصولات مو مانند شامپو و نرم کننده متصل خواهد شد که باعث افزایش بیشتر ماندگاری عطر می شود. به سادگی عطر خود را روی برس یا شانه خود اسپری کنید، سپس شانه را به آرامی از موهای خود عبور دهید. مراقب باشید که عطر زیادی را در موهای خود نمالید زیرا که الکل موجود درعطر باعث خشک شدن مو شود.

پشت گوش  

در نقاط نبض پشت گوش رگها به پوست بسیار نزدیک تر هستند. چند قطره عطر را روی نوک انگشتان بکشید و محصول را پشت گوش خود بکشید. با اعمال عطر در این ناحیه ، بوی آن سریعاً پخش می شود. بنابراین ترجیح داده می شود عطرهای شب را به این روش استفاده کنید.

ترقوه  

عطر را روی ترقوه خود بمالید. به دلیل ساختار استخوانی ، ناحیه گردن و ترقوه های شما دارای توخالی های زیادی است ، که در آن عطر می تواند با پوست شما جای گرفته و در تعامل باشد.عطر خود را روی این منطقه چه با نوک انگشتان و چه به سادگی با پاشیدن آن از فاصله 12 تا 15 سانتی متر بمالید.

عطر را روی پشت خود اسپری کنید  

 قسمت پشت بدنتان مطمئناً محلی نیست که شما در استفاده از عطر خود به آن عادت کنید. با این حال، از آنجا که بخشی از بدن است که کاملاً پوشیده از لباس است، عطر ماندگاری بیشتری خواهد داشت. اگر نمی توانید خودتان این کار را انجام دهید از یک دوست بخواهید عطر را روی پشت شما اسپری کند.

عطر خود را در پشت زانو اسپری کنید  

 از آنجا که زانوهای شما در طول روز دائما در حال حرکت هستند، گرمای قابل توجهی تولید می کنند. این گرما رایحه را فعال می کند ، که در طول روز در امتداد بدن شما بالا می رود. به سادگی با استفاده از انگشتان خود پشت زانوهای خود عطر بمالید و یا محصول را اسپری کنید که بطری خود را در حدود 12 تا 15 سانتی متر از بدن خود نگه دارید.

عطر را روی قسمت داخلی آرنج خود اسپری کنید  

عطر را روی قسمت داخلی آرنج خود اسپری کنید: مانند زانوها، آرنج ها که نقاط نبض هستند و در طول روز دائما در حال حرکت هستند و به این ترتیب گرما تولید می کنند. سپس عطر را روی انگشتان خود در قسمت داخلی آرنج بمالید یا حدود 12 تا 15 سانتی متر محصول را دورتر اسپری کنید.

عطر را در ناف خود اسپری کنید  

 مطمئناً عطر زدن ناف شما کمی عجیب است، اما در واقع جایی است که عطر شما می تواند بار دیگر با یک نقطه نبض در تعامل باشد. علاوه بر این ، ناف شما توسط تی شرت پوشانده شده است و عطر شما با احتیاط باقی خواهد ماند. کمی از عطر را روی نوک انگشتان بکشید و آن را در اطراف و در ناف خود بمالید.

عطر را تمدید کنید  

عطر و بوی خود را هر چند ساعت یکبار دیگر تمدید کنید. حتی بهترین عطرها هم پس از چند ساعت از بین می روند. اگر فکر می کنید باید دوباره سیگار بکشید، پس از آن عطر خود را تمدید کنید. خیلی اوقات ، به عطر عادت می کنید و دیگر بوی آنرا حس نمی کنید، حتی اگر در واقع هنوز هم بسیار موجود باشد.

چه طور از عطر دیگری استفاده کنیم؟  

اگر فکر می کنید که عطر انتخابی شما مناسب نبوده است نگران نباشید با استفاده از یک دستمال مرطوب که حاوی الکل است روی محلی که عطر را اسپری کرده اید بمالید، تا با این روش رایحه را از پوست خود جداکنید. پس از کمی درنگ عطر جدید را اسپری کنید.

روش صحیح نگهداری از عطر  

عطر خود را خنک و دور از نور آفتاب نگه دارید. در حقیقت ، گرما و نور می توانند ترکیب شیمیایی عطر را تغییر دهند. این اتفاق بو ها را تغییر می دهد و تأثیر نامطلوبی روی تاریخ انقضا می گذارد.

 

 

. بهترین مکان برای نگه داشتن عطر در یخچال خواهد بود.

مطلب قبلی معرفی برند Frapin
مطلب بعدی خرید عطر اصل
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
5.0
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته