دو نکته کوتاه برای انتخاب عطر مناسب
سهیل صمدی

دو نکته کوتاه برای انتخاب عطر مناسب

انتخاب عطر بر اساس سفارش اطرافیان و یا بوییدن یک رایحه روی پوست دیگران، در اغلب موارد نتایج ناامید کننده ای به دنبال خواهد داشت!

هر شخص، دریافت متفاوتی از یک عطر دارد

اگر تا به حال از عطر خاصی که کسی استفاده کرده خوشتان آمده و آنرا روی خودتان امتحان کرده اید اما رایحه ای مشابه برای شما نداشته و گیج شده اید؛  باید بگویم که تنها نیستید. رفتار گیج کننده عطرها،  پایه و اساس علمی دارند.  یک عطر نت های معطر خاص خود را دارد،  اما شیمی منحصر بفرد شخصی که آنرا استفاده می کند،  عمیقا واکنش عطر را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

تأثیرات ژنتیکی و تغذیه ای بر عملکرد عطر

 هورمون ها هم می توانند در رفتار عطرها حرفی برای گفتن داشته باشند.  در واقع ممکن است یک عطر،  روی یک شخص،  در دو دوره زمانی طی یک ماه،  بویی متفاوت داشته باشد. رژیم غذایی نیز میتواند روی دوام و قدرت عطر پس از استعمال اولیه،  تاثیر گذار باشد.  اشخاصی که غذاهای خوش طعم و رنگارنگ می خورند ممکن است احساس کنند که وقتی عطر به داخل منافذ پوستشان نفوذ میکند،  هاله ای از رایحه آن را دارد.

 

انتخاب عطر برای خودتان یا شخصی دیگر

درحالی که وجود انتخاب های گسترده در بازار عطر می تواند انتخاب یک عطر متناسب را تقریبا غیر ممکن سازد،  چند ترفند وجود دارد که فرآیند انتخاب عطر را راحت تر میکند.

وقتی می خواهید عطری  را انتخاب کنید، بجای نوارهای کاغذی، با اسپری کردن از عطر روی خودتان یک نمونه بگیرید.  استفاده ی مستقیم عطر روی پوستتان باعث می شود که با شیمی طبیعی بدنتان واکنش نشان دهد و تصویری کامل تر از اینکه با گذشت زمان عطر چگونه خواهد شد،  به شما می دهد.

 اگر برای شخص دیگری عطر یا ادکلن می خرید،  به رایحه مورد علاقه آن ها توجه کنید و از آن برای یک اتنخاب خوب بهره بگیرید و دنبال عطرهایی بگردید که آن رایحه را در نت هایش داشته باشد. همچنین می توانید نام عطر مورد علاقه شان را پیدا کنید و به دنبال ترکیبات آن باشید. عطرهایی با ترکیبات مشابه به احتمال زیاد مورد توجهشان خواهد بود.

 

 

مطلب قبلی خرید عطر تام فورد
مطلب بعدی عطر معتدل مردانه
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته