دلیل اسپری عطر روی نبض
سهیل صمدی

دلیل اسپری عطر روی نبض

حتما تا به حال با افرادی برخورد کرده اید که در مسیری حرکت کرده و تا مدتی بوی خوشی از خود به جای گذاشته اند. دلیلش نمی تواند استفاده از عطرهای گران باشد؛ زیرا در این میان کسانی هم هستند که عطر گرانی خریداری نمی کنند ولی بوی خوش با پخش بسیاری از خود بر جای می گذارند.

  دلیل اهمیت اسپری عطر روی نبض

نظریه سنتی این بوده است که عطر را بر روی نقاط نبض دار و یا هر جایی که ضربان قلبتان یافت می شود، بزنید. جالب است که این نقاط نواحی ای مثل زیر گلو از جمله پایه گلو، قسمت داخلی مچ دست و زیر لاله گوش هستند و افسانه عطر را منطقی و کاملاً عاشقانه ساخته اند.

چه دنبال یک افسانه عاشقانه باشید و چه نه، عطر قدرت بسیاری در بالا بردن اعتماد به نفس و جذابیت شما دارد و باید آن را در بهترین حالت برای ماندگاری بالا به کار ببرید.

اگر کسی متوجه بوی عطر و بوی خوش شما نشود، استفاده از آن بی مورد و بیهوده است. بهتر است بوی مطبوعی که از شما به مشام می رسد، وسیع و قوی باشد.

 تاثیر گرمای بدن در پخش عطر

طبق کاوش و تحقیقات انجام شده، گرمای بدن ایجاد شده توسط نقاط پالس، به شدت بخشیدن به بوی عطر کمک می کند و اغلب می تواند رایحه را بیشتر کرده و تقویت نماید، اما بر ماندگاری تأثیر نمی گذارد. و در جایی این نظریه هم آمده است که گرما در همه نقاط بدن به میزان مساوی پخش می شود و هر جایی در بدن زده شود پخش آن تفاوتی ندارد.

پس نقاط پالس، تنها عامل تأثیرگذاری عطر و قدرت بخشیدن به ماندگاری اش نیستند. عطرها به طور كلی بر روی كسی كه پوست چربی دارد و گردش خون خوبی دارد كه بدن او را کمی گرمتر کند، قوی تر خواهند بود.

پوست خشک باعث می شود رایحه سریعتر تبخیر نشود و در فضا نپیچد. استفاده از عطر در نقاط نبض دار بهتر است ولی آن را در هر نقطه ای از بدن می توان استفاده کرد.  

 استفاده از عطر در مو

استفاده از رایحه در مو را به عنوان روشی مؤثر برای افزایش عمر عطر پیشنهاد می شود. موها واقعا بوی عطر را به بهترین وجه نگه می دارند. همچنین باعث می شوند که بوی افراد  به گونه ای در هوا پخش شود که رایحه شان مثل ردپایی از آن ها به جا بماند.

مالیدن مچ دست شخص هنگام استفاده از عطر، گرما ایجاد می کند که می تواند رایحه نت های برتر را شدت بخشد.

دقت داشته باشید که گاهی ممکن است زدن عطر روی مچ، زانو و آرنج، تعادل میان رایحه ها را بر هم زند.

  اسپری عطر روی پوست بدن و لباس                 

اول اینکه، روغن معطری که در عطرها استفاده می‌شود برای تعامل با پوست ساخته شده است. از آنجا که رطوبت پوست، تأثیر شگرفی در رایحه می گذارد، می توانید با مرطوب نگه داشتن پوست خود تا حد ممکن، ماندگاری عطر و ادکلن خود را به حداکثر برسانید.

گاهی عده ای عطر را روی لباس خود می زنند که باید در این مورد گفت که کاملا اشتباه است.

عطرهایی که برای بدن ساخته می شوند قدرت تبخیر و پخش در هوا را دارند. علاوه بر این، عطرهایی که مخصوص بدن ساخته می شوند با پنبه لباس مخلوط شده و لک روی لباس ایجاد می کنند.

تست کردن عطر روی پوستتان قبل از خرید، بسیار مهم است. بسیاری از عوامل جسمی، مانند نوع و شیمی بدن و نوع پوست، می توانند تصورتان از هر عطری را تغییر دهند و به سرعت با توجه به نوع پوستتان،  یک عطر نرم و شیرین را به عطری ترش یا بیش از حد شیرین تبدیل کنند.

 نکات افزایش پخش بو و ماندگاری عطر

برای ماندگاری و وسعت پخش زیاد عطرتان می توانید چند نکته مهم را به خاطر داشته باشید. با رعایت این نکات فضایی گسترده را از عطر خود پر کنید.

  • پوست تمیز

ابتدا باید پوست بدنتان تمیز باشد. پوست تمیز و عاری از هرگونه بویی نا مطبوع، به پخش بو کمک بیشتری می کند و بوی نا مطبوعی وجود ندارد تا رایحه عطرتان را تحت الشعاع قرار دهد.

  • زدن عطر روی پوست مرطوب

عطرها در محیط مرطوب ماندگاری بیشتری دارند، اگر پوستتان خشک است قبل از استفاده از عطر، مرطوب‌کننده را فراموش نکنید تا رطوبت و نرمی را به پوستتان بازگردانید. برخی برندها عطر مرطوب‌کننده و لوسیون بدن با رایحه‌ای مشابه تولید می‌کنند تا دوام عطر را چند برابر کنند.

اگر بر روی بدن خود از کرم مرطوب کننده و لوسیون استفاده کرده‌اید، عطر را در این قسمت ها اسپری نکنید.

کرم ها هم حاوی موادی هستند که اسانس مخصوص به خود را دارد و در نهایت رایحه ای که بعد از اسپری کردن عطر، به مشام شما می رسد با بوی واقعی تفاوت دارد.

  • استفاده از وازلین

اگر پوست خیلی خشکی دارید و می‌خواهید تا حد امکان ماندگاری عطرتان را بالا ببرید، می‌توانید از وازلین استفاده کنید.

یک لایه خیلی نازک از وازلین را روی نقاطی که می‌خواهید عطر بزنید بمالید بعد عطر بزنید. با این کار مولکول‌های عطر به جای اینکه جذب پوست شوند در میان لایه نازک وازلین گیر کرده و در نتیجه بوی بیشتری از خود متصاعد می‌کنند.

  • رعایت فاصله مناسب در عطر زدن

با رعایت فاصله مشخص حدودا 20 سانتیمتری اسپری کنید. اگر عطر از نزدیک اسپری شود، غلظت آن در همان قسمت زیاد شده و می‌تواند باعث تلخ شدن بوی عطر گردد. حتماً این عادت غلط را مشاهده کرده‌اید که بعد از استفاده عطر در مچ دست، آنها را به هم می مالند با تصور اینکه به خوبی پخش می شود. ولی این کار فقط بوی عطر را خراب می کند.

  • میزان الکل و غلظت عطر

معمولا عطرها از ۷۸ الی ۹۵ درصد الکل طبیعی به همراه اسانس‌های روغنی دارند. حال هر کدام این میزان را بیشتر در خود داشته باشند، پس ماندگاری عطر و ادکلن آن‌ها مشخص می شود. حال اگر غلظت و الکل این اسانس ها افزایش، مسکلما باعث افزایش ماندگاری عطر می شوند.

در این مقاله درباره بهترین روش ماندگاری عطر و دلیل اسپری عطر روی نبض نکاتی را ذکر کردیم. اینکه علاوه بر نوع انتخابی عطرمان، به وسعت پخش عطر، به جنس و نوع پوست نیز بایستی توجه کرد. امیدواریم با راه کارهای ارائه شده به نتیجه ای مطلوب در رابطه با ماندگاری و پخش عطرتان دست یابید.

 

مطلب قبلی عطر دست ساز
مطلب بعدی خط بوی عطر چیست؟
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته