خرید ادکلن اورجینال
سهیل صمدی

خرید ادکلن اورجینال

ادکلن فاسد 

ادکلن ها بین 5 تا 12 سال طول می‌ کشد تا فاسد شوند ولی وقتی‌که فاسد شدند، روی سطح عطر یک ‌لایه شبیه به لایه ‌ی روغن تشکیل خواهد شد. عطر فاسد گاهی هم دورنگ می ‌شود، پس هنگام خرید ادکلن اورجینال حتما باید به این نکات دقت کرد.

تشخیص ادکلن اورجینال از تقلبی  

خیلی ‌ها تصور می ‌کنند راه تشخیص ادکلن اصلی از تقلبی، ماندگاری بالای رایحه ‌ی ادکلن اصل است، اما این تصور اشتباه است. در گذشته این تصور درست بود اما الان تولید کنندگان ادکلن‌ های تقلبی، راه ماندگاری رایحه ‌ی تقلبی را هم یاد گرفته ‌اند. از طرف دیگر، میزان ماندگاری رایحه به رنگ، نوع پوست و متابولیسم بدن هر شخص هم بستگی دارد. معمولا ادکلن اورجینال نسبت به ادکلن غیراصل دوام بیشتر، پخش بوی مناسب و الکل و ناخالصی کمتری دارد. محصولات اصل نسبت به غیراصل قیمت بالاتری دارند. اما بی ‌شک این قیمت بالاتر بی‌ دلیل نیست و باعث بالا رفتن کیفیت محصول از هر نظر می ‌شود.

تفاوت ادکلن اورجینال و تقلبی از نظر بسته ‌بندی  

  1. حروف نام انگلیسی ادکلن در ادکلن‌ های تقلبی اصولا دارای اشتباه است. نوع نوشته ‌ها و نوع فونت به‌ کار رفته در محصولات تقلبی، همیشه متفاوت با نوع اصل خواهد بود.
  2. بررسی ظاهری در سایت تولید کننده ادکلن، کارساز است ولی نه همیشه، چون بعضی ‌اوقات شاید داخل فروشگاه عطر فروشی هستید و عطری جدید می‌ خواهید تهیه کنید.
  3. باید به بسته ‌بندی عطر و ادکلن، درب شیشه، خود شیشه، جعبه ‌ی ادکلن و سلفونی که روی جعبه کشیده شده نیز دقت کرد. وقتی‌ که ادکلن تقلبی در مقابل نور قرار می‌ گیرند، رگه ‌های ظریفی داخل شیشه دیده می‌ شود. درب شیشه‌ ی ادکلن تقلبی اکثرا پلاستیکی است و اگر جسم تیزی روی آن بکشید رنگ آن می ‌ریزد.
  4. باید به قیمت‌ های نامتعارف و غیر منطقی و خیلی ارزان که با بهانه‌ های مختلف ارائه می ‌شوند، دقت داشت. در تصمیم‌ گیری خرید ادکلن، اصل بودن آن خیلی مهم‌ تر از قیمت پایین آن است.

تفاوت عطر افشان ادکلن اورجینال و تقلبی  

اگر به سرنازل یا سر اسپری ادکلن دقت کنید از شدت فشار و کیفیت به کار رفته در متریال آن به راحتی می توانید به اصل یا نبون ادکلن آن پی ببرید. همچنین در بیشتر مواقع لوله نازل عطر در عطر اورجینال تا انتهای بطری پایین آمده است به همین دلیل معمولا عطر های فیک را نمی توان تا آخرین قطره آن استفاده کرد. در ادکلن ‌های تقلبی، عطرافشان پلاستیکی یا فلزی موجود به صورت روان کار نمی‌ کند.

طرز تشخیص ادکلن اورجینال از تقلبی از روی بوی الکل  

بوی تند الکل را می‌توان از ادکلن ‌های غیر اصل استشمام کرد. ولی در ادکلن‌ های اورجینال بوی رایحه عطر بیشتر از هرچیز دیگر به مشام می‌ رسد. عمومی ترین ویژگی عطر های فیک بوی تند الکل در آنهاست که حسابی در ذوق هر کسی میزند. الکل به صورت صوری ماندگاری عطر را بالا می برد، اما بعد از مدتی مصرف این چنین عطری، احساس سردرد شدید می کنید و بوی تند آن شدیدا شما را آزار می دهد.

تفاوت کیفیت ادکلن اورجینال و تقلبی  

مقداری از ادکلن را بر روی دست خود اسپری کنید. اگر ادکلن به شدت روغنی و لزج بود در غیراصل بودن آن شک نکنید.

کپی‌کاران ادکلن  

تعدادی کمپانی ‌مشهور وجود دارد که فرمول ادکلن خود را به شرکت ‌های گمنام ‌تر با مبالغی و به ‌طور قانونی می ‌فروشند و آن شرکت ‌های کوچک همان رایحه ادکلن اصلی را با موادی ارزان‌ تر برای کشورهای جهان‌ سومی تولید می‌ کنند. به‌عنوان ‌مثال شرکت‌هایی مثل Smart ،Ajma ،Rio ادکلن ‌ها تقلبی محسوب نمی‌شوند، به ‌خصوص که این شرکت‌ ها اسم خود را روی محصولات به ‌وضوح می ‌نویسند، ولی باید مطلع باشید که اورجینال هم نیستند و باقیمت ارزان ‌تری به بازار عرضه ‌شده ‌اند.

یک ‌راه ساده برای خرید ادکلن اصل  

اشتباهی که می ‌توان در خرید ادکلن انجام داد، خرید آن از مکان نامعتبر است. پس از خرید ادکلن از بساطی‌ های بزرگ یا فروشگاه نامعتبر درست نیست. در واقع فروشنده هم عامل مهمی در خرید ادکلن اصل محسوب می ‌شود. در این موقع خریدار هم پول خود را از دست‌ داده‌ است و هم یک ادکلن نا مرغوب دریافت کرده است که شاید قابل‌ استفاده هم نباشد، چه برسد که بتوان آن را هدیه داد. ساده ‌ترین راه، معرفی یک فروشگاه عطر و ادکلن معتبر، همچون فروشگاه شقایق است که بتواند تمام دغدغه‌ های ذهنی را برای خرید ادکلن اورجینال از بین ببرد. عطر و ادکلن های اورجینال با ماندگاری بالا و قیمت مناسب را تنها در فروشگاه شقایق بیابید.

 

مطلب قبلی عطر بدون جعبه
مطلب بعدی عنبر چیست
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته