خانه عطرسازی Brecourt
سهیل صمدی

خانه عطرسازی Brecourt

خاستگاه برند

بِرِکورت(Brecourt) لاین اختصاصی عطر است که در سال 2009 فعالیت های خود را آغاز نموده و با ارائه یازده عطر در سال 2010 به جهان عطر معرفی شد. ایده راه اندازی و طراحی عطرهای این خانه عطر فرانسوی مبتنی بر تقابل و تلفیق شیوه های کلاسیک و طراحی مدرن است. اصالت، پیچیدگی و ماهیت بکر مواد اولیه طبیعی عطرسازی در مقابل خلاقیت، نو آوری و ساختارهای بدیع عطرسازی مدرن، چالشی ویژه برای عطرساز مستقل و صاحب سبک این لاین، ایمیلی بوژ(Emilie Bouge)، بحساب می آید. بر مبنای همین ایده چالش بر انگیز بود که بوژ، طراحی و ساخت عطرهای این خانه را آغاز کرد.

مؤسس و عطرساز خانه
ایمیلی بوژ از اعضای خانواده مشهور کورت است. خانواده ای که به واسطه تولید عصاره های معطر و ابسولوت های باکیفیت در کمپانی "برونو کورت"، جایگاه ویژه ای در مارکت عطر قرن نوزدهم به خود اختصاص داده بودند. تکنیک های اختصاصی و شیوه های متفاوت برونو کورت در عصاره گیری از مواد اولیه، در قالب فرمول هایی انحصاری و محرمانه برای خاندان کورت به یادگار مانده و ایمیلی بوژ، بعنوان یک عطرساز صاحب سبک و ایده پرداز، در لاین برکورت عهده دار خلق روایحی مدرن و چالش انگیز بر اساس این فرمول ها و اصول کلاسیک است.

رویکرد و فضای آثار
عطرهای برکورت، بر مبنای این تفکرات و با تکیه بر چنین فرمول های منحصربفردی پدید می آیند. برِکورت، عطرسازی را از تعاریف و قواعد کلیشه ای مبتنی بر ترکیب عصاره های مختلف؛ دور می سازند. هرِ عطر این لاین، نمایشی از آزادی، آفرینش، ابتکار و استقلال در خلق روایحی اصیل و غنی است که با بکارگیری عصاره هایی مرغوب و کمیاب پدید می آیند. تلفیقی از شیوه های کلاسیک خاندان کورت در عطرسازی با فضاهای مدرن و ماجراجویانه که هویتی شاعرانه، خیال انگیز و سرشار از احساسات ناب به عطرهای این خانه بخشیده است.
برکورت تا به امروز حدود 20 عطر در قالب دو مجموعه طراحی و ارائه نموده است.

مطلب قبلی معیار انتخاب عطر مناسب
مطلب بعدی بهترین عطرهای چرمی
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته