ترکیب چه عطرهایی خوب میشود؟
سهیل صمدی

ترکیب چه عطرهایی خوب میشود؟

شما هم از آن دسته افرادی هستید که از عطرهای روزمره خود خسته شده اید و به دنبال عطرهای متنوع تری می باشید؟ تا به حال شده است که چندین عطر را به طور همزمان استفاده کنید؟ به نظرتان ترکیب چند عطر باهم ایده جالبی است؟ ترکیب چه عطرهایی خوب میشود؟ سوالاتی که به آن ها اشاره کرده ایم بدون شک برای یک بار هم که شده به ذهن شما خطور کرده است اما نتوانسته اید جواب منطقی و قانع کننده ای را برای خود پیدا کنید.

ترکیب چه عطرهایی خوب میشود؟

ما می خواهیم در این مقاله شما دوستان عزیزی که از عطرهای خود خسته شده اید یا در زمینه پیدا کردن عطر کمی سخت سلیقه می باشید یک راه حل ساده را پیشنهاد دهیم که برای شما اصلا هزینه هم در بر نخواهد داشت.

شما می توانید از عطرهایی که دارید برای خودتان یک عطر جدید درست کنید! حتما می پرسید که چطور امکان دارد که بتوانید از عطرهای قدیمی یک عطر با رایحه جدید درست کرد؟
این کار خیلی ساده است شما با ترکیب کردن عطرهایی که دارید می توانید از یک عطر جدید با رایحه جدید و غیر قابل تکرار برای خود درست کنید. حال می خواهیم بدانیم که ترکیب چه عطرهایی خوب میشود؟

قواعد خاص مربوط به ترکیب عطرها

برای آنکه خیلی راحت به پاسخ سوال خود مبنی بر اینکه ترکیب چه عطرهایی خوب میشود؟ برسید باید بگوییم که برای ترکیب کردن عطرها قواعد خاص و مشخصی وجود ندارد و این، کار شما را خیلی ساده تر خواهد کرد.

اما یک دستور العمل کلی وجود دارد که باید در زمان ترکیب کردن عطرهایتان به آن توجه داشته باشید و آن هم این است که برای ترکیب عطرها ابتدا عطری که دارای رایجه تند می باشد را داخل ظرف ریخته و بعد از آن عطری که رایجه ملایمتری دارد را اضافه کنید.

این کار باعث خواهد شد که بوی تند عطر اولی بر رایحه ملایم عطر دوم غالب نشود و یک رایحه میانی داشته باشید.

شما با این کاری که انجام می دهید خیلی راحت می توانید بر هزینه ای که برای خرید عطر در ماه یا سال در نظر میگیرید صرفه جویی داشته باشید.

در عکس زیر به نسبت مواد در ترکیب انواع عطرها اشاره شده است:

لایه بندی عطر چیست؟

تا به اینجا به اختصار عنوان کردیم که ترکیب عطرهای مختلف چگونه انجام می شود و برای انجام این کار چه قواعد و اصولی را باید در نظر داشته باشید.

درباره لایه بندی عطر می توان گفت: استفاده از عطر بر روی عطر دیگر است، زمانیکه دو عطر با رایحه های مختلف با هم ترکیب می شوند، رایحه ای کاملاً جدید ایجاد می کنند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که لایه لایه سازی رایحه از قرنها پیش در خاورمیانه به طور گسترده انجام می شده است زیرا آنها کاملاً از مزایای باورنکردنی پوشیدن عطر آگاه بودند.

انواع عطرها

همانطور که می دانید عطرهای مختلف با رایحه های مختلف بسیاری در بازار موجود می باشند که هر کس با سلیقه ای که دارد به سراغ عطر مناسب می باشد.

در ادامه می خواهیم به چند نمونه از عطرهای پرطرفدار امروزی اشاره ای داشته باشیم:

  1. پرفیوم
  2. ادو پرفیوم
  3. ادو تویلت
  4. ادکلن
  5. اوفرش

پرفیوم

اولین نوع از انواع عطرها که می خواهیم به شما معرفی کنیم پرفیوم ها می باشند که از بهترین و با دوام ترین عطرهای موجود در بازار می باشند که نزدیک به 22 درصد اسانس روغنی در آن ها استفاده شده است.

ادوپرفیوم

دسته دوم از انواع عطرها ادوپرفیوم ها هستند این خانواده از عطرها 15 تا 22 درصد روغن معطر در ترکیباتشان به کار رفته است و از نظر رتبه بندی رایحه در رتبه دوم می باشند.

ادوتویلت

هرچه به دسته بندی های دیگر عطرها بیشتر متمرکز شوید بدون شک خودتان هم می توانید تفاوت میان آن ها را از نظر رتبه و دسته بندی بادوام بودن رایحه بخوبی متوجه خواهید شد.

ادوتویلت ها بین 8 تا 18 درصد اسانس روغنی در ترکیباتشان استفاده شده است.

ادکلن

خوب، بیشتر این گزینه مورد علاقه آقایون می باشد و آقایون هستند که بیشتر از خانم ها از این نوع عطر استفاده می کنند. در ترکیبات ادکلن تنها 4 درصد روغن به کار رفته است.

 ترکیب دو عطر خوب می شود؟

در این بین ممکن است برای بسیاری از شما دوستان این سوال پیش آمده است که  آیا ترکیب دو عطر با همدیگه خوب می شود یا خیر؟!

خب این سوال تقریبا نزدیک به این سوال می باشد که ترکیب چه عطرهایی خوب میشود؟ برای اینکه بتوانیم با یک تیر دو نشان بزنیم می خواهیم با یک مثال شما را کاملا روشن کنیم.

آیا تا به حال شده است که در بین عطرهایی که خریداری کرده اید دارای رایحه چوب خشک بوده باشند یا رایحه مرکباتی داشته باشند؟

برایتان پیش آمده است که بخواهید عطری داشته باشید که این دو رایحه را با هم دارا باشد؟

یکی از ترکیباتی که می توانید انجام دهید همین است، ترکیب دو عطر با هم که هر دو رایحه را شما دوست دارید به نظرتان ترکیب این دو رایحه با هم چطور می شود؟

باید بگوییم که ترکیب این دو رایحه چوب خشک و مرکباتی با هم ترکیب بسیار خوب و عالی می شود و می توانید با خیال آسوده این دو ترکیب را با هم استفاده کنید

یک نکته مهم را به خاطر داشته باشید، عطرهایی که دارای رایحه چوب خشک می باشند خیلی راحت قابل ترکیب شدن با سایر رایحه ها می باشند چون بدون هیچ دردسر و زحمتی با نت های میوه ای، گلی یا حتی فلفلی ترکیب می شوند.

 نکات مهم برای خرید عطر

 

اگر دوست دارید که با خیال آسوده عطر مورد نظرتان را خریداری کنید و به این مسئله هم فکر می کنید که ترکیب چه عطرهایی با هم خوب میشه؟ باید در زمان خرید عطر موارد مهمی را در نظر داشته باشید.

نکات مهمی که به شما در خرید یک عطر خوب کمک زیادی می کنند عبارتند از:

  • صبح ها زمان بهتری برای خرید عطر است
  • در زمان خرید عطر به خودتان عطر یا ادکلن نزنید
  • لباس و پوستی تمیزی در روز خرید داشته باشید
  • برای تست عطرها از پوست خود استفاده کنید و آن را روی لباس هایتان تست نکنید
  • سعی کنید که حداقل 3 تا 4 عطر را در یک روز تست کنید
  • سعی کنید در بو کردن عکس ها عجله نکنید و با صبوری رایحه عطرها را استشمام کنید
  • مواظب باشید دماغتان به کاغذ یا مچ دستتان برخورد نداشته باشد
  • سوال هایی که ذهنتان را درگیر کرده است حتما از فروشنده بپرسید

در نهایت اینکه

 آنچه که می توانست به شما کمک کند تا راحتر به این سوال خود پاسخ دهید که ترکیب چه عطرهایی خوب میشود؟ را در این مقاله برایتان شرح داده ایم. امیدواریم که با مطالعه این مطلب بتوانید رایحه هایی که دوست دارید را با هم ترکیب کرده و استفاده کنید.

 

مطلب قبلی تاثیر شیشه عطر بر بازاریابی و فروش
مطلب بعدی عطر های شرکتی اماراتی
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
3.1
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته