انتخاب عطر امضا
سهیل صمدی

انتخاب عطر امضا

درک یک رایحه و استفاده به موقع و درست از آن، می تواند در گذارندن بهتر یک جلسه مهم، لذت بردن بیشتر از لحظات خاص یا یک خلوت شخصی برای تفکر و تمدد اعصاب، و یا القای احساسات مثبت و تأثیرات قوی به اطرافیان؛ شما را یاری برساند. عطر امضای خود را با دقت انتخاب کنید و برای استفاده از آن به مسائلی نظیر ارتباطات فرهنگی رایج، موقعیت مکانی که در آن حاضر می شوید، شرایط جوی و...  توجه کنید.

روایح و شخصیت سازی
 برای مثال عطرهای خزه مانند یا چوبی، حس قدرت و تشخّص را القا می کند. در حالیکه معمولا عطری با رایحه مشک یا وانیل، القا کننده جدابیت های شهوانی است. عطرهای وتیوری یا برخی روایح ادویه ای از تواضع، خاکی بودن و زمینی بودن سخن می گویند. پچولی و عطرهای دودی، رایحه افراد ساختارشکن، نوگرا و آزاد اندیش هستند. اغلب روایح چرمی، عنبر، صمغ ها و عود، شخصیتی متمول، قدرتمند و اسرار آمیز را نمایش می دهند و در مقابل، عطرهای مرکباتی، شاداب، سبز و دریایی احساس سرزندگی، نشاط، سادگی و ماجراجویی ایجاد می کنند.

نحوه انتخاب و میزان استفاده
علاوه بر در نظر گرفتن نکات فوق، اگر میخواهید در یاد ها بمانید؛ عطر امضای خود را متفاوت از روایح محبوب و آنچه که بسیاری از مردم استفاده می کنند انتخاب کنید. خود را از عطرتان اشباع نکنید. تنها به این دلیل که بینی شما پس از پانزده دقیقه به عطرتان عادت می کند بدین معنا نیست که افرادی که با آن ها در تعامل هستید و یا دوستانتان نمی توانند آن را استشام کنند.

مطلب قبلی عنبر چیست
مطلب بعدی مشک چیست؟
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته