آیا عطر و ادکلن جنسیت دارد؟
سهیل صمدی

آیا عطر و ادکلن جنسیت دارد؟

تفاوت پوست مردان و زنان  

طبق تقسیم بندی بیولوژی جنسیت انسان ها به دو دسته مذکر و مونث تقسیم بندی می شده است. اما می دانیم که این دسته بندی کلی است و شامل تمامی افراد نمی شود، ولی تقسیم بندی عطرها براساس این دو نوع از دسته بندی انجام گرفته است. پوست آقایان با پوست خانم ها تفاوت هایی جزئی دارد. پوست آقایان ضخیم تر، تیره تر و پرموتر است. اما آیا تقسیم بندی عطرها بر اساس مردانه و زنانه به خاطر این تفاوت های جزئی در پوست آنها است؟ برخی تحقیقات نشان داده اند که پوست خانم ها و پوست آقایان حتی از نظر میزان ترشحات چربی هم تفاوت چندانی با هم ندارند.


حقیقت آن است که پوست بدن هر انسانی فارق از جنسیت، شیمی منحصر به فرد خودش را دارد. بنابراین هر شخصی صرفنظر از اینکه مرد باشد یا زن یا هر دسته دیگر جنسیتی  باید عطر مناسب خودش را پیدا کند.

تفاوت عطر زنانه و مردانه  

همانطور که متوجه شدید تفاوت عطر زنانه و مردانه براساس جنسیت نمی باشد و شاید به خاطر ویژگی های شخصیتی است که به آن دسته نسبت داده می شود. به عنوان مثال گروه زنانه عطرهای ملایم و شیرین داشته و عطرهای مردانه بوی گرم و سنگین همچنین تندتری دارند.
 در واقع عطر ادکلن ها به گونه ای نوت های استفاده شده در آن ها با یکدیگر ترکیب می شوند که در نهایت بویی پدید می آید که ممکن است بیشتر مکمل شخصیت زنان یا مردان باشد. برای مثال  در عطر ادکلن هایی که نوتهای چوب، مشک، آروماتیک، چرمی شدید به کار رفته شده باشد معمولا به عنوان عطرهای مردانه توصیف می شوند و وقتی که گفته می شود فلان عطر مردانه نسبت به عطر دیگر رایحه مردانه تری دارد یعنی وجود یکی از این نوت ها در عطر اول شدیدتر است.
براساس این نوع از تقسیم بندی عطرهایی که نوت های گل، تازه، میوه ای، ملایم و شیرین دارند بیشتر مناسب خانم ها هستند. این نحوه تفکیک عطر ادکلن های مردانه زنانه از هم می باشد. عطرهای مردانه رایحه ای شدیدتر و تندتر دارند که به شخصیت مردان ابهت، استواری و جسارت می دهد درحالی که عطرهای زنانه که ظریف، لطیف و ملایم هستند بیانگر روح لطیف خانم ها می باشند.

عطرهایی که جنسیت ندارند  

چناچه به عملکرد بعضی از برندها نظیر سی کی (CK)، هرمس (Hermes) و کرید (Creed) نگاهی بیندازیم پی میبریم که آن ها خیلی خود را در قید و بند تفکیک جنسیت برای عطرها نمی دانند. واقعیت این است که این شما هستید که با توجه به حسی که عطر در شما ایجاد می کند تصمیم میگیرید. پس اینبار که جذب رایحه ی یک عطر شدید بدون توجه به برچسب آن به خود فرصت بدهید. آن را برروی مچ دست خود اسپری کنید و پس از گذشت چند دقیقه از خود بپرسید که آیا این عطر برای شما مناسب هست یا خیر و آنگاه از انتخاب خود لذت ببرید.

آیا عطر و ادکلن جنسیت دارد؟ 

زمان آن رسیده است که به این سوال پاسخ داده شود که آیا عطر و ادکلن جنسیت دارد. درحال حاضر، هیچ اجباری نیست که لزوما یک مرد از عطر مردانه و یک خانم از عطر زنانه استفاده کند چرا که رایحه ها با توجه به تفکر شخص ماهیت می یابند. با توجه به این که هر فرد بوی بدنی خاص و منحصربه فرد دارد، مواردی وجود دارد که مردی رایحه های ملایم تر و لطیف تر را ترجیح می دهد و این اصلا بدین معنا نیست که او روحیات زنانه دارد بلکه او بهتر از تولیدکنندگان عطر می داند که چه بویی مکلمل بوی طبیعی بدن اوست. به طور مشابه برخی خانم ها هستند که عطر ادکلن های مردانه استفاده می کنند چرا که رایحه متمایزتر و شدیدتری نسبت به ادکلن های زنانه موجود در بازار را برای خود می پسندند.

 

مطلب قبلی کرونا و حس بویایی
مطلب بعدی عطر میوه ای
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته