نحوه انتخاب عطر بر اساس شخصیت
سهیل صمدی

نحوه انتخاب عطر بر اساس شخصیت

 

برای انتخاب عطر فقط سلیقه و انتخاب شخصی ملاک نیست، بلکه باید برای انتخاب صحیح از یک عطر، موارد زیادی مثل نوع پوست و شخصیت خود را در هم نظر بگیریم. انتخاب و استفاده از عطرها و رایحه ها با شخصیت ما رابطه ای مستقیم را دارند.

هر فردی با یک رایحه ای خاص احساس آرامش می کند. روحیات افراد را می توان بر اساس بو و رایحه عطر و ادکلن آنها تشخیص داد. در انتخاب عطر بر اساس شخصیت می توانند افراد روحیه شادتر و سرزنده تری را هم داشته باشند. در این مقاله درباره نحوه انتخاب عطر بر اساس شخصیت بیشتر می خوانیم.

شخصت افراد در انتخاب عطرهای شیرین

در نحوه انتخاب عطر بر اساس شخصیت می توان به عطرهایی با نت شیرین اشاره داشت. افرادی که عطرهای شیرین را می پسندند و دوست دارند، افرادی خونگرم هستند که دارای روحیه ای لطیف و ساده هستند.

این قبیل از افراد شوخ طبع هستند و روحیه ای بشاش و پر انرژی را دارند. این افراد با محیط اطراف خودشان هم خیلی خوب ارتباط برقرار می کنند. می توان به عطرهایی با رایحه مرکبات، وانیل در این دسته از نت های عطر اشاره داشت.

از برند معتبری که در این گروه عطری فعالیت زیادی دارند و عطرهای شیرین و ملایم را ارائه می دهد، برند شنل است. به طور خاص تر می توان به عطر پرطرفدار و شیرین کوکوشنل هم اشاره کرد.

شخصت افراد در انتخاب عطرهای خنک

افرادی که عطرهایی را با رایحه خنک دوست دارند و استفاده می کنند. بیشتر روحیه شان جاه طلبانه است. این افراد خیلی خوب می توانند، گروهی را مدیریت و سازماندهی کنند.

حس مدیریتی در این افراد موج می زند. همیشه به دنبال حل موارد مختلف در مسائل گوناگون هستند. از عطرهایی با رایحه خنک می توان به عطر ورساچه مدل  Eros EDT اشاره کرد.

این عطر ترکیبی از خنک ترین رایحه ها مثل نعنا، لیمو، سیب سبز و سدر است. این عطر را می توان جزو بهترین عطرهای خنک دانست.

شخصیت اشخاص در عطر و ادکلن های تلخ

معمولا کسانی که عطر و ادکلن های تلخ را انتخاب می کنند، دارای روحیه ای بسیار قوی و باثبات هستند. این افراد هیچ گاه در مقابل مشکلات تسلیم نمی شوند. افرادی مصمم و فعال هستند. دارای انگیزه ای قوی و اغلب معاشرتی هم نیستند. معمولا خلوت را بیشتر ترجیح می دهند.

عطرهایی با نت بویایی تلخ دارای شیشه هایی مشکی و تیره هستند. جورجیو آرمانی از بهترین ادکلن و عطرهای تلخ می باشد که بسیار خوشبو است و دارای طرفداران زیادی است. مدل هایی مثل Attitude Extreme EDT با ترکیبی از بهترین رایحه‌ ها‌ی تلخ مثل قهوه و اسطوخودوس و کهربا و تنباکو و چرم هستند که بهترین عطرهای تلخ شناخته می شوند.

خانم ها بیشتر از عطرهای تلخ استفاده می کنند که مثل کام دی کارگونس مدل Wonderoud EDP است که ترکیبی از رایحه های دودی و عود است. مدل دیگری که برای استفاده خانم ها در عطرهایی با رایحه تلخ مشهود است، عطر نارسیسو رود ریگز مدل for Him Bleu Noir است که دارای عطری با بوی چوبی ادویه ای است. دارای اسانس اولیه هل و جوز و  رایحه میانی مشک است. این عطر تلخ، بسیار دلنشین و شناخته شده و مناسب است.

شخصیت افراد در انتخاب عطر و ادکلن ملایم

در نحوه انتخاب عطر بر اساس شخصیت می توان به عطر و ادکلن هایی اشاره داشت که در گروه رایحه های ملایم قرار دارند. افرادی که این عطرها را دوست دارند، افرادی مرموز و اسرارآمیز هستند. خیلی راحت نمی توان به خلق و خوی این افراد را تشخیص داد.

هر روز به یک صورت متفاوت ظاهر می شوند و البته که افرادی قابل اعتماد هستند. افرادی هستند که زود عصبی می شوند و از طرفی خیلی زود هم مسائل را فراموش می کنند. در میان عطرهای مردانه در این گروه می توان به برند کلوین کلاین و برای زنانه به لانکوم مدل La vie Est Belle  اشاره کرد.

گروه های اصلی در انتخاب عطر بر اساس شخصیت

هر فردی با توجه به شخصیتی که دارد، عطری را با یک رایحه خاص می پسندد و استفاده می کند. در ادامه درباره گروه های اصلی در انتخاب عطر بر اساس شخصیت به روحیات افراد بر اساس انواع رایحه های عطر می پردازیم.

عطر با نت گل دار

افرادی که عطرهایی را با نت گل دار می پسندند و دوست دارند، اغلب افرادی هستند که روحیه ای لطیف و احساساتی را دارند. گل هایی چون بنفشه، رز و زنبق برای استفاده آقایان و دیگر گل ها برای استفاده خانم ها انتخاب می شود.

عطر با نت مرکبات

افرادی که عطرهایی با گروه بویایی مرکبات را می پسندند دارای روحیه و شخصیتی اکتیو و پر از انرژی هستند. این عطرها برای استفاده در تابستان بسیار مناسب هستند. از گروه بویایی مرکبات می توان به نت های لیمو، پرتقال، برگاموت، گریپ فروت و نارنگی اشاره داشت.

عطر با گروه بویایی شرقی

افرادی که دوست دارند از عطرهای با گروه بویایی شرقی که ترکیبی از ادویه هایی خوشبو مثل وانیلی، گل دار و فوژه، چوبی و تند هستند، استفاده کنند و علاقه مند به آن ها هستند معمولا دارای روحیه ای ماجراجو و ریسک پذیر هستند. افراد دارای این خصوصیات بیشتر از این عطرها با این رایحه ها استفاده می کنند.

رایحه چوبی عطر

کسانی که دوست دارند عطرهایی با رایحه چوبی استفاده کنند، اغلب افرادی هستند که دارای شخصیتی استوار و قدرتمند و منطق گرا هستند.

سوالات متداول نحوه انتخاب عطر بر اساس شخصیت

  • چه افرادی عطرهایی با رایحه تند را می پسندند؟
    معمولا افرادی عطرهایی با رایحه تند را می پسندند که افرادی باهوش هستند. همه چیز باید بر طبق میل آن ها انجام شود. دارای اعتماد به نفس بالایی هستند. از عطرهای مردانه تند می توان به عطرهای لالیک اشاره کرد. برای خانم ها می توان عطر ورساچه مدل Cristal noir  را در این گروه رایحه نام برد.
     
  • انتخاب عطر چه تاثیری در نگاه دیگران به افراد دارد؟
    بوی خوب یک فرد می تواند بر حرفه ای بودن و علاقه مند نشان داده او تاثیرگذار باشد. بوی خوب یک عطر همچنین بر دیگر ابعاد فیزیکی شخصیتی مانند چهره و زیبایی دیداری نیز تاثیر می گذارد. بو بر ظاهر تاثیر نمی گذارد، اما ایجاد یک پنداشت مثبت را دارد.
     
  • چه افرادی عطرهایی با رایحه میوه را می پسندند؟
    افرادی که این عطرهای با بوی میوه ای را انتخاب می کنند، افرادی سرزنده و پرشور هستند. به زندگی علاقه مند هستند و افرادی پرانرژی هستند. از معروف ترین این عطرها می توان به coco figue  اشاره کرد.

 

 

 

 

 

مطلب قبلی خرید عطر مناسب سن
مطلب بعدی نحوه تشخیص بوی عطر از روی رنگ آن
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
4.5
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته