ارتباط رایحه عطر با رنگ آن
سهیل صمدی

ارتباط رایحه عطر با رنگ آن

 

از زمان های قدیم تا کنون استفاده از عطر رواج داشته که امروزه بیشتر نیز شده است. زمانی که عطر تولید می شود، آن را داخل شیشه و بسته بندی هایی قرار می دهند. امروزه شرکت های تولید کننده عطر و ادکلن ساخت، رنگ و طرح هر عطر را با توجه به مشخصات، رایحه و ترکیبات موجود در عطر طراحی می کنند و این قضیه برای انتخاب عطر به یک قانون تبدیل شده است.

رنگ عطر ها حتی بدون بو کردن آن ها نیز می تواند تداعی کننده رایحه آن باشد؛ اگر به عطرهای خود نگاه کنید متوجه می شوید که چند نوع عطر با رنگ های متفاوت را دارید البته امکان آن وجود دارد که بعضی ها همه رنگ ها با راحیه های مختلف را دوست داشته باشند، اکثر مردم معمولا 2 الی 3 رایحه را میپسندند که بیشتر از همون رایحه ها با رنگ های مختص به خودشان استفاده می کنند.

طراحی و بسته بندی عطر در جلب نظر شما بسیار موثر است، چرا که هنگام خرید اولین تماس ما با عطر ظاهر و طریقه بسته بندی آن است. طراح باید بتواند علائم بویایی عطر را درک کند تا آن ها را در ظاهر عطر بیاورد. طرحی که با زبان بصری نیز قابل ترجمه باشد. عطر باید بتواند در ظاهر خود ایده یا مفهوم رایحه را نشان دهد، در واقع  بسته بندی جعبه عطر، رنگ شیشه آن و حتی رنگ مایع آن نباید با بوی عطر متناقض باشند.

اگر تا حالا به این قضیه توجه نداشته اید، از حالا به بعد دقت کنید ارتباط رایحه عطر با رنگ آن بسیار حائز اهمیت است و بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر کنید. این مقاله مربوط به همین موضوع می باشد، امیدواریم اطلاعات کافی را کسب کنید.

 سولات متداول ارتباط رایحه عطر با رنگ آن

  • در عطرهایی به رنگ سفید، رنگ سفید نشان دهنده چه چیزی می باشد؟

این عطرها تداعی کننده پاکی و پاکیزگی می باشند وعطری ملایم و شیرین دارند.

  • رنگ سبز شیشه عطر نشان دهنده چه نوع رایحه ای است؟

رنگ سبز نشان دهنده طبیعت می باشد. هرچه رنگ روشن تر باشد، رایحه ای خنک و کمی شیرین احساس می کنید و هرچه به سمت تیره تر رود، رایحه چوب و وتیور بیشتر استشمام می شود.

  • عطر در چه طیف رنگ هایی رایحه گرم دارد؟

برای خرید عطر با رایحه گرم سعی کنید، عطرهایی به رنگ قرمز، نارنجی و عنابی را انتخاب کنید.

 شناخت بوی عطر از روی رنگ آن

  • عطرهایی به رنگ زرد

 عطرهایی که بسته بندی به رنگ زرد دارند، می توانند رایحه ای گلی و خنک داشته باشند. عطر های به رنگ لیمویی، قهوه ای و طلایی از این نوع دسته می باشند که محبوب ترین رایحه ها را دارند.

تقریبا رایحه عطرهای زرد با هر نوع سن و سلیقه ای سازگاری دارد و با هر نوع پوششی درهرمجلسی می توانید از آن ها استفاده کنید. در تهیه عطر های زنانه، گل ها و ترکیبایی از انواع مواد، ادغام و استفاده می شوند.

 در عطرهای زرد کم رنگ متمایل به لیمویی رایحه عطرها ملایم تر و خنک تر می باشد، هرچه رنگ عطر به سمت قهوه ای رود، رایحه آن سنگین تر و گرم تر خواهد شد.

عطرهای به رنگ زرد کم رنگ رایحه وانیل و گلی را در ترکیب خود دارند ولی هرچه به سمت تیره تر قهوه ای رود رایحه چوبی و تلخ تری را احساس میکنید.

عطرهایی مانند گابریل شنل، کوکو مادمازل اینتنس، دیور ژدوق و... از جمله عطرها بارنگ طلایی و یا صورتی متمایل به زرد می باشند.

معمولا افراد جدی، مغرور، دارای اعتماد به نفس بالا، جذاب و با وقار این چنین عطر ها مورد پسندشان است و انتخاب می کنند.

عطرهایی به رنگ صورتی

اولین عطری که بیشتر دختران یا خانم ها انتخاب می کنند، معمولا عطری با بسته بندی یا رنگ شیشه صورتی می باشد.

تعداد عطر های موجود به رنگ صورتی خیلی بیشتر از سایر عطرها می باشد؛ البته رنگ صورتی هم طیف های گسترده ای دارد که هرکدام رایحه مختص به خود را دارند.

در ترکیبات عطرهای رنگ صورتی از گل های زیادی استفاده شده است. هرچه رنگ صورتی ملایم تر باشد، آن عطر خنک تر، شیرین و ملایم تر خواهد بود و هرچه رنگ صورتی پررنگ تر و به سمت صورتی تیره رود، آن عطر گرم تر، شیرین تر می شود.

معمولا خانم هایی عطر رنگ صورتی را میپسندند که روحیه ای لطیف و احساساتی دارند.

عطرهایی به رنگ بنفش

ترکیبات عطرهای بنفش تقریبا شبیه به ترکیبات عطرهای صورتی هستند ولی با این تفاوت که در ترکیب رایحه عطرهای بنفش به جز رایحه گل ها، رایحه مشک، عنبر و ترکیبات میوه ای نیز در آن ها استفاده شده است.

هرچه رنگ بنفش کم رنگ تر شود، رایحه ملایم تر شده و هرچه رنگ بنفش عطر به سمت تیره تر رود رایحه مشک، عنبر و چوبی بیشتر احساس می شود و بوی عطر به سمت تلخی می رود.

خانم های بالغ، قوی، باوقار و جدی معمولا عطرهایی از این طیف رنگ را انتخاب می کنند.

عطرهایی به رنگ قرمز

عطرهای به رنگ قرمز رایحه شیرین دارند و استشمام آن ها احساس گرمی می دهد. ارتباط رایحه عطر با رنگ آن در این گونه عطرها مشخص می باشد، چرا که همانند رنگشان عطرهای قرمز بسیار پرحرارت و اغوا کننده می باشند.

 در ترکیبات این عطرها از زنجبیل، جوز هندی، فلفل و... استفاده می شود. هرچه رنگ عطر به سمت تیره تر رود رایحه چوبی و تلخی در آن بیشتر احساس می شود.

عطرهایی به رنگ آبی

 عطرهای آبی رنگ بسیار آرامش بخش و خنک می باشند و برای استفاده در فصل تابستان مناسب هستند. عطر های آبی روشن رایحه ای خنک و شرین یا ترش دارند و هرچه رنگ عطر تیره تر شود رایحه آن تلخ تر و ادویه ای می شود.

عطرهایی به رنگ سیاه

برخلاف تصور بیشتر مردم که فکر می کنند عطرهایی با این رنگ خنک می باشند، این عطرها گرم، تلخ و کمی شیرین می باشند. در ترکیب این عطرها از چوب و ترکیبات ادویه ای استفاده می شود.

سخن آخر

امیدواریم که از مطلب گفته شده درمورد تشخیص بوی عطر از روی رنگ آن بهره مند شده باشید و توانسته باشید اطلاعات کافی را در این مورد کسب کنید لذا هنگام خرید به رنگ عطر و بسته بندی جعبه حتما دقت کنید. چرا که معمولا رایحه و ترکیبات عطر را در طراحی جعبه نمایش می دهند، با توجه به این موضوع میتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید.

 

 

 

 

مطلب قبلی فرق عطر و ادکلن و اسپری
مطلب بعدی تاثیر عطر بر روان افراد
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته