انتخاب عطر مناسب سفر
سهیل صمدی

انتخاب عطر مناسب سفر

بهتر است که برای هر زمان و مکانی عطر مختص به آن زمان و مکان را داشته باشید، مثلا هنگام رفتن به مجالس و مهمانی یا در طول روز و رفتن به محل کار هر کدام عطر مختص به زمان خود را نیاز دارند. حال اگر قصد سفر دارید و در انتخاب عطر مناسب سفر خود مردد هستید که کدام یک را با خود ببرید، این مقاله مربوط به همین موضوع می باشد که در چه زمانی استفاده از چه نوع عطری مناسب می باشد.

نحوه انتخاب عطر مناسب سفر 

قبل از رفتن به سفر، ضمن جمع کردن وسایل و تجهیزات مورد نیاز، دقت در انتخاب و  خرید عطر و بردن عطر مناسب نیز حائز اهمیت است؛ چرا که می تواند بعدا برای شما تداعی کننده خاطره آن سفر باشد.

 انتخاب عطر مناسب سفر بیشتر مربوط به مکانی که قصد سفر به آن جا را دارید، می باشد. این انتخاب بستگی به نوع آب و هوای مقصد مورد نظر دارد، در صورتی که هوای آن جا گرم باشد، لازم به استفاده از عطر های خنک می باشد و همین طور بالعکس حال توضیحات بیشتری را در این مورد ارائه می دهیم.

 سوالات متداول انتخاب عطر مناسب سفر

·عطر TOM FORD COSTA AZZURRAبرای استفاده در چه مناطقی مناسب است؟

این عطر به دلیل ترکیباتی که از روغن درخت سرو، سواحل نمکی، چوب های جزیره ای و گیاهان خشک شده دارد، رایحه ای دریایی را تشکیل می دهد که استفاده از آن را برای مناطق ساحلی مناسب می کند.

·عطر LISA HOFFMAN FRENCH CLARY SAGEبرای سفر در چه مناطق با چه نوع آب هوایی مناسب است؟

این عطر نت های مرکبات، چوب صندل، پنبه ای را دارد و برای استفاده در مناطق ییلاقی مناسب می باشد.

·برای مناطق گرمسیری چه عطری پیشنهاد می شود؟

TOMMY GIRL TROPICS EAU DE TOILETTE، این ادکلن حاوی رایحه شیرین و ترکیباتی از هلو، وانیل و گلبرگ های مختلف می باشد و برای استفاده در مناطق گرمسیر مناسب است.

 سفر به مناطق گرمسیر

در این مکان ها استفاده از عطر با رایحه سبک مناسب می باشد، مانند:

  • عطر  Theirry Mugler Womanity

عطر تیری موگلر وومنیتی با غلظت ادوپرفیوم طبعی معتدل با رایحه شیرین، همراه با گروه بویایی آروماتیک و میوه ای دارد. این عطر شیرین زنانه مناسب برای استفاده در این مناطق می باشد.

عطر Dior Hypnotic Poison

عطری زنانه رایحه ای ملایم و شیرین دارد و درسال 2014 به بازار عرضه شد. این عطر در گروه بویایی شرقی و وانیلی قرار گرفته است که تداعی کننده این فضا می باشد و برای  استفاده در مناطق گرمسیر مناسب است.

 سفر به مناطق ساحلی

عطر با رایحه دریایی برای استفاده در این مناطق مناسب می باشند عطرهایی مانند:

  • BOBBI BROWN BEACH

این عطر طبعی خنک دارد و توسط ایالات متحده در سال 2009 عرضه شده رایحه دریایی، یاسمن و مادارین دارد و برای مناطق دریایی انتخاب فوق العاده ای می باشد.

Acqua woman

ادکلن زنانه آکوا طبع خنک و رایحه شیرین دارد، غلظت این ادکلن بسیار خوشبو ادوتویلت می باشد و در گروه بویایی دریایی و گلی قرار گرفته است. پخش بو و ماندگاری خوبی هم دارد.

Kenzo pour home

عطری مردانه با رایحه دریایی و طبع معتدل می باشد، این عطر در سال 2018 درکشور فرانسه عرضه شد. رایحه دریایی کنزو آن را برای استفاده در مناطق ساحلی مناسب کرده است، اگر قصد سفر به این مناطق را دارید پیشنهاد می شود که از یکی از این سه عطرگفته شده استفاده کنید.

 سفر به مناطق کوهستانی

استفاده از عطرهایی که دارای رایحه چوبی می باشند، برای این مناطق مناسب است مانند:

  • CREED SILVER MOUNTAIN WATER 

این عطر رایحه ای خنک و ترش دارد، استفاده از آن هم برای آقایان هم برای  بانوان مناسب می باشد. عطر کرید سیلور از ترکیباتی مانند ترنج، انگورسیاه، چوب صندل، چای سبز و مرکبات تشکیل شده است. انتخاب این عطر برای ان چنین مناقطی فوق العاده و بسیار مناسب است.

 سفر به مناطق ییلاقی

سعی کنید در سفر به این مناطق از عطرهایی با رایحه گلی استفاده کنید مانند:

  • Carolina Herrera Good Girl

این عطر شیرین، گرم و شرقی می باشد. هنگام استشمام این عطر رایحه گل، میوه و شکلات احساس می شود.

 سفر به شهرهای گوناگون

در سفر به شهرهای گوناگون استفاده از عطرهایی با رایحه کهربا، مشک و شکوفه پرتقال مناسب می باشد عطری مانند:

  • Carolina Herrera CH Men Centralو Versace Crystal Noir

کارولینا هررا عطر مردانه ای هست همراه با رایحه چوبی و ادویه ای که طبع گرم و شیرین دارد، همراه با ماندگاری و پخش بوی خوب این عطر برای استفاده در سفرهای گوناگون به مناطق مختلف مناسب می باشد. عطر زنانه ورساچه کریستال عطریست با طبع گرم وتلخ که رایحه گل های شرقی را دارد.

انتخاب شیشه عطر مناسب

سعی کنید هنگام سفر از شیشه عطرهای کوچک استفاده کنید، در این صورت نه تنها شیشه آسیبی نمی بیند بلکه می توانید در انتخاب عطر تنوع داشته باشید.

عطرهای سنگین و بزرگ هم خیلی جاگیر هستند و هم امکان صدمه رسیدن به آنها وجود دارد، بنابراین بهتر است که عطرهای کوچک را برای سفرتان انتخاب کنید.

 عطرهای کوچک مسافرتی

امکان دارد مجبور باشید مدت زمان و مسافت زیادی را برای رسیدن به مقصد طی کنید،  مخصوصا هنگامی که در هواپیما هستید بهتر است که عطر کوچک مسافرتی در کیف دستی خود داشته باشید تا درصورت نیاز استفاده کنید.

 سخن آخر

جهت انتخاب عطر مناسب سفر بهتر است که به آب و هوای منطقه مقصد توجه داشته باشید و عطری مناسب با آن آب و هوا انتخاب کنید، استفاده از عطرهای سبک برای مناطق با آب و هوای گرم و عطرهای سنگین برای منطقه هایی با آب و هوا سرد مناسب می باشد.

 

مطلب قبلی تاثیر عطر بر روان افراد
مطلب بعدی عطرهای مناسب محل کار
Print
0 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته